Kör en "blindscan" så borde kanalerna hittas igen. Troligen har din box hängt sig någon gång så att filen med kanaler har skadats.
Kör en "blindscan" så borde kanalerna hittas igen. Troligen har din box hängt sig någon gång så att filen med kanaler har skadats.
Halvrätt - Boxen hittade förvisso ANDRA kanaler men långt från alla. Förstår ingenting. Bifogar lite bilder på mina settings, kanske nån ser nåt konstigt? Eller kanske är det LNBn som pajat? Fast då förmodar jag att den inte skulle kunna hitta några alls? Hursomhelst, ingen bild på någon kanal, ljud på ett fåtal, finns inga Svenska kanaler som inte är HD.
manualscan.jpgreceptionsettings.jpgsatfinder.jpgtuner.jpg
Senast redigerad av lazpl den 2013-11-30 klockan 14:45.
Dessa hittades vid blindscan... knappt en och en halv skärmlängd av kanaler. Ingen bild på någon av dessa, ljud på ett fåtal.
channels1.jpgchannels2.jpg
Om du kör motorn Parabol? - Din tuner setup är AVANCERAD och
DiSEqC Tybe är satt till 1,2 = motor - är det den inställning du har gjort?
vh/Bosse3050
Jag kan välja ENKEL eller AVANCERAD, tog avancerad för att visa alla settings... Nej, jag har ingen motor. Allt funkade fint, en dag för ett tag sen försvann signalstyrkan, sedan flashade jag om och började från noll. Nu FINNS signal, men det saknas kanaler... typ 80% är borta.
ställ på 12054 v 27500 och gör en manuell sökning
Hur många satelliter använder du? - Om du inte har mer än 4, kan du använda
ENKEL och DiSEqC A / B eller A / B / C / D - Jag tror att det är din tuner setup är orsaken
vh/Bosse3050