Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 21

Ämne: Har det hänt något med Viasat på Astra 4A på 4.9E?

  1. #11
    Citat Ursprungligen postat av Rolsten Visa inlägg
    Vad har du för signalstyrka på kanalerna som fungerar, jämfört med innan?
    Varför diseqc 1.2 när du inte har motor?
    10803, 29898?? Inte mycket rätt.
    http://www.lyngsat.com/Astra-4A-and-SES-5.html
    LNB kan det mycket väl vara, men kolla ovanstående först.
    Jag vet inte vad jag hade för signalstyrka innan. Har aldrig behövt göra något tidigare än att automatsöka Astra 4A efter en flash, det har alltid fungerat utmärkt... Settings som ni ser är default, jag har inte en susning om hur det ska vara inställt. Men ska försöka enligt ovanstående, tack!!

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    så gör du inte DiSEqC - då har du en direktlänk från parabolen till mottagaren - vad som helst kan indikera en felaktig tuner.

    vh/Bosse3050

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2013
    Inlägg
    188
    Tackad
    13 gånger
    så gör du inte DiSEqC - då har du en direktlänk från parabolen till mottagaren - vad som helst kan indikera en felaktig tuner.

    vh/Bosse3050

  4. #14
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Tittade lite på dina bilder och ser att det inte är Astra 4 som du har fått in, utan SES 5.
    http://se.kingofsat.net/sat-ses5.php
    Astra 4 Ligger på 4.8 och SES på 4.8/4.9/5.0. Men vad jag tror att ditt fel beror på är följande.
    I satelites.xml så skall det stå. Om du har en sådan. (Kan inte så mycket om just din modell på mottagare.)

    <sat name="4.8E SES 5..Astra 4A" flags="1" position="48">
    <transponder frequency="11265000" symbol_rate="30000000" polarization="0" fec_inner="3" system="1" modulation="2"/>
    osv.. och en massa frekvenser till under. Och under dom skall det stå.

    <sat name="SES 5 (5.0E)" flags="0" position="50">
    osv.. och en massa frekvenser till under.

    Det kanske är långsökt men prova och editera in det jag skrivit och starta om mottagaren. Ställ sedan in tunern och gör en ny kanalsökning på Astra 4.8
    Har själv haft ett liknande fel på min DB och då var detta min lösning på problemet, som inträffade efter att jag hade laddat hem en ny satelites.xml.
    I mitt fall så var alla kanaler i listan grå-markerade och hade noll i signalstyrka.
    Senast redigerad av seti den 2013-11-30 klockan 20:44.
    End of Line:

  5. #15
    Citat Ursprungligen postat av seti Visa inlägg
    Tittade lite på dina bilder och ser att det inte är Astra 4 som du har fått in, utan SES 5.
    http://se.kingofsat.net/sat-ses5.php
    Astra 4 Ligger på 4.8 och SES på 4.8/4.9/5.0. Men vad jag tror att ditt fel beror på är följande.
    I satelites.xml så skall det stå. Om du har en sådan. (Kan inte så mycket om just din modell på mottagare.)

    <sat name="4.8E SES 5..Astra 4A" flags="1" position="48">
    <transponder frequency="11265000" symbol_rate="30000000" polarization="0" fec_inner="3" system="1" modulation="2"/>
    osv.. och en massa frekvenser till under. Och under dom skall det stå.

    <sat name="SES 5 (5.0E)" flags="0" position="50">
    osv.. och en massa frekvenser till under.

    Det kanske är långsökt men prova och editera in det jag skrivit och starta om mottagaren. Ställ sedan in tunern och gör en ny kanalsökning på Astra 4.8
    Har själv haft ett liknande fel på min DB och då var detta min lösning på problemet, som inträffade efter att jag hade laddat hem en ny satelites.xml.
    I mitt fall så var alla kanaler i listan grå-markerade och hade noll i signalstyrka.
    Satte du in din uppdaterade satellites.xml i /etc/enigma2/ eller i /etc/tuxbox ?

    Och skulle du kunna vara hygglo o ladda upp din editerade satellites.xml??
    Senast redigerad av lazpl den 2013-11-30 klockan 22:37.

  6. #16
    I en gammal satellites.xml hittade jag mycket riktigt en separat lista för Astra 4A 4.8E. I de nya satellites.xml (och alla de man kan få tag på från t.ex, http://satellites-xml.org/ ) så har de slagit ihop Astra 4A och SES 5 på 4.9E.

  7. #17
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Ja man kan bunta ihop dom då dom ligger så nära varandra. Jag har buntat ihop mina nu och det fungerar.
    Min ligger i tuxbox dm 7020HD V1
    La upp min tillfälligt på den här sidan.
    http://home.swipnet.se/sl/

    Det är just det här som är det viktigaste.
    <sat name="4.8E SES 5..Astra 4A" flags="1" position="48">

    Och att alla frekvenser finns med under både astra och ses, om man så vill.

    Gör en transpondersökning på 11996 H 27500 3/4 dvb-s Kanal 10 Sweden ligger på astra 4 och är en FTA kanal , okodad.
    Senast redigerad av seti den 2013-11-30 klockan 23:12. Anledning: skrivfel
    End of Line:

  8. #18
    Tackar tackar! Bootar om med din nu o kollar.

  9. #19
    Nä. Nu är jag trött på detta. Inget hittas... Jag ska ta o flasha en annan image och se vad det kan ge.

  10. #20
    Medlem
    Reg.datum
    May 2008
    Inlägg
    57
    Tackad
    2 gånger
    Som sagt det var en chans att det var det som var felet. Men om det inte fungerar med en ny image, så kolla att parabolen står rätt samt
    Lnb och kabel. Testa med en annan kabel, kan vara (ä)erg<svårt ord när man är trött, eller fukt som ställer till det.
    End of Line:

Liknande ämnen

  1. Svar: 26
    Senaste inlägg: 2013-01-18, 23:35
  2. få viasat utan att betala något?
    Av gusgez i forum Viasat
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2006-02-18, 14:56
  3. vad har hänt med viasat.
    Av mitti i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-04-02, 16:22
  4. Vad har hänt med Viasat
    Av Samoth i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-18, 21:45
  5. [LÖST] hej alla glada ( vad har hänt med viasat ticket
    Av MOLLEX i forum Viasat
    Svar: 35
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss