Sidan 2 av 3 FörstaFörsta 123 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 25

Ämne: Dm7020hd v2

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Tror ärligt talat att det inte kommer bli så farligt om jag skall va ärlig. Sen är inte linux i sej själv skyddat så de inte får stänga koden för OSet. Själv kommer jag skaffa vu+ duo2 när mina dreambox 500hd och 800se orginal inte vill va med längre. Redan nu är jag sugen på att sälja bägge för förmån av att köpa vu+ duo 2 aav flera anledningar.

    Sen har dream multimedia inget med vu+ drivare att göra. Vu+ bestämmer själva om de vill stänga eller behålla sin kod till drivarna öppna. Men tvivlar starkt på att de kommer göra det. En sak är iaf säkert och det är att ny dreambox blir det inte varjefall.

  2. #12
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Sen är inte linux i sej själv skyddat så de inte får stänga koden för OSet.
    De får ju ett uppdaterat Linux via OE, men det är ju inte så mycket i det som gör boxen till en STB. DMM har hela tiden jobbat för att göra allt modulärt, så att deras tillägg är så pass separata från Linux så att de inte ska behöva bli tvingade att släppa dom. Lär sig av sina "misstag" så att säga då där har varit en del rättstvister.

    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Vu+ bestämmer själva om de vill stänga eller behålla sin kod till drivarna öppna. Men tvivlar starkt på att de kommer göra det.
    VU+ bygger precis som DB på en STB SoC tillverkad av Broadcom. Drivrutinerna är stängda, men de får ju ny kod av BCM.

  3. #13
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Vad jag vet så är det bara openpli som bölar. Newnigma2 kör på med images för alla dm boxar. Kom en ny image inatt t.ex. Så det är väl openpli som gäller för dom tycker dom är så jävla bra, i mina ögon är openpli faktiskt en riktigt dålig image. Visst dom har bra funktioner som subtitle t.ex, men stabila är dom ju då inte.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #14
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    OK, gissar att smaken är som baken kring vilken image man gillar. Själv tycker jag openpli har varit riktigt bra och stabil.
    Hur som helst lite off ämnet, men är 2749:- ett ok pris för en Vu+ Solo2 ? (utan disk, stoppar i själv)
    Mvh Lasse


  5. #15
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Ganska dyrt om jag får säga det sjäv. Sist jag kollade kostade dem 2400:- fast detta är ett tag sen jag kollade

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av von_skunck Visa inlägg
    OK, gissar att smaken är som baken kring vilken image man gillar. Själv tycker jag openpli har varit riktigt bra och stabil.
    Hur som helst lite off ämnet, men är 2749:- ett ok pris för en Vu+ Solo2 ? (utan disk, stoppar i själv)
    Mvh Lasse

    http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1583524
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    OK en sista koll innan jag lägger en beställning på en Vu+ Solo2, det är väl helt ok att köra CCcam med kortet i min Dreambox och ha Vu'en som en klient ?

    Mvh Lasse

  8. #18
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Skall ej va något problem cccam är ju cccam och enigma är enigma... hade varit konstigt om de inte kunde.

    För att kommentera openpli som image har jag sagt i andra poser men har kommer en förenklad förklaring vad jag tycker om openpli. Openpli är medelmåtting image i kvalitet.
    Senast redigerad av Kammaflaje den 2013-12-06 klockan 21:42.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Ja men openpli är nice pga sub, samba, samt du slipper hålla på med att välja mellan Media player och DVD player... Inga problem för mig som jobbar med IT men dom andra vill bra trycka på PVR och allt skall funka

    Mvh Lasse

  10. #20
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Tror jag ska ställa om fråhan i ny tråd... vore skit om det inte funkade

Liknande ämnen

  1. Dm7020hd
    Av J-zon i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-11, 21:33
  2. TSimage-1.0.0-DM7020HD-OE 1.6
    Av Pane i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-25, 12:28
  3. DM7020HD och VLC
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-08-20, 18:03
  4. DM7020HD pli 2.1 Codec
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-08-18, 09:43
  5. Dm7020hd
    Av J-zon i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-04-05, 16:41

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss