Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Openbox X5

  1. #1

    Thumbs down Openbox X5

    Tjena!

    Har skaffat en openbox x5 som ersättare för min dm800(då den inte vill vara med längre,överhettning då fläkt inte vill fungera)

    problemet då?
    jo att jag inte är så kunnig inom alla dessa inställningar mm, läste någonstans i omdömena då jag köpte denna box att allt fanns med!
    men det kan jag inte tro , då allt är blankt så att säga, hittat in i menyerna och "tillverkat" våra svenska satelliter.

    Problemet börjar när jag ska till att få till så att sökningen sker på båda satelliterna
    just nu så ser det ut som den bara söker av samma satellit två ggr, så jag ....kunnig som jag är insåg att jag måste få till disq switshens inställning.
    Men det är inte det minsta likt dm800´s inställningar, det finns alltså 2 olika menyer för den switshen : Diseqc 1.0: A,B eller avaktiverad, Diseqc 1.1: 1-16 eller avaktiverad.

    Är det någon som har en sådan här skum box som kan hjälpa mig få den att fungera?
    massor med mer frågor angående mgcam och sådant också, så som ni ser har jag inte mycket koll och skulle uppskatta väldigt om man kunde få slippa att slänga ut den igen!
    Mvh Nirhal

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    7 gånger
    Kör med Diseqc 1.0 gjorde jag och det gick bra
    Sen kan jag hålla med dig om att menyn är minst sagt rörig.
    Kolla i manualen så ska du få det att funka.
    Satjoey The one and only

    ------------------------------------------------------------------------
    VU+ Duo2 : Blackhole

  3. #3
    Tack för svar, men det svaret hjälper mig inte, jag är väll trög,
    men att du säger att jag ska köra med diseqc 1.0 innebär det att jag ska ställa den på : Diseqc 1.0 A ? och sedan ställa den på B på den andra sateliten(Sirius)?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2007
    Inlägg
    152
    Tackad
    7 gånger
    Ja det stämmer
    Satjoey The one and only

    ------------------------------------------------------------------------
    VU+ Duo2 : Blackhole

  5. #5
    Har du uppdaterat programvaran? Min var helt värdelös innan jag gjorde det, sen funkade allt klockrent =)

Liknande ämnen

  1. openbox x5
    Av jajko i forum Övriga mottagare
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2014-09-25, 10:45
  2. Openbox S16
    Av Chefen1 i forum Övriga mottagare
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-05-31, 12:08
  3. Openbox S10
    Av atomized i forum Övriga mottagare
    Svar: 123
    Senaste inlägg: 2013-05-27, 08:40
  4. Openbox s9
    Av ixxa i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2011-09-06, 14:29

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss