Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Bytte kanalpaket - boxen hittar inte kortet :-(

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger

    Bytte kanalpaket - boxen hittar inte kortet :-(

    Hej!

    Det har rullat få bra riktigt länge - ända tills igår ...
    Har CD och övergick igår från Familjepaket till CMore-kanalerna. Fick som vanligt först sätta i kortet i min Combo-box för att få kortet att hitta kanalerna. Men den här gången åkte jag på problem, när jag sedan satte in kortet i min DM7020 med PLi -image, den box där jag har cardservern, newcs, med en mgcamd. Boxen hittar inte CD-kanalerna. :-(

    Har i o f s en DM800SE också, som jag skulle kunna lägga in någon annan variant på server-klient och testa i stället. Problemet med den boxen är att displayen där är svart, så att ge sig in på lite mer drastiska åtgärder såsom image-byte, känns tyvärr lite vanskligt här ...

    Någon av er som har något tips på var jag ska testa för att få igång boxarna igen?
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Var god utveckla: "Boxen hittar inte CD-kanalerna."

    Finns kanalerna i kanallistan?
    Visas normal signalstyrka för kanalerna?
    Om du ställer dig på en kanal får du då fram textning eller EPG fast bilden är svart?
    Ev. andra felmeddelande?
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Var god utveckla: "Boxen hittar inte CD-kanalerna."
    Finns kanalerna i kanallistan?
    Visas normal signalstyrka för kanalerna?
    Om du ställer dig på en kanal får du då fram textning eller EPG fast bilden är svart?
    Ev. andra felmeddelande?
    Först, tack atomized för att du tar dig tid! Sedan - alltid glömmer man viss info :-(

    Kanalerna finns med i kanallistan, men vissa av dom fick jag in först efter ny sökning. Observerade vid sökningen att jag fick inte en hel del kanaler t o m SVT Jönköping gått in, sedan hände ingenting förrän i sökningens slutskede. Totalt gav nya sökningen 250 kanaler, men det kanske är så att DM7020 enbart söker in nya kanaler? En motsvarande sökning på min DM800SE gav en nästan 600 kanaler. Men jag får svart bild på alla kodade kanaler även på den boxen ...

    Signalstyrkan som visas är: SNR 92 %, AGC 88 % Ber=0 på flertalet kanaler. SNR är kanske lite i minsta laget?, men jag fick ju in alla kanaler innan jag bytte kanalpaket igår ...

    Jag får in text-TV

    Kan inte se några felmeddelanden.
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det låter som att det är problem med avkodningen alltså det som har med programkortet att göra.
    Avsikten med mina frågor var att skilja ut om det var avkodningen eller något annat som spökade.

    Tolkar jag dig rätt så verkar kortet fungera i originalboxen med alla kanaler du ska ha? I så fall låter det som att själva kortet fungerar som det ska. Återstår fel på konfigurationen eller att något hängt upp sig i din DM7020.

    Antar att du provat att starta om den?

    Nästa steg är väl att kolla om serverdelen fungerar. Har du webinterface uppsatt på newcs kan du prova att surfa in till det och kolla om du kan lista Entitlements. I så fall verkar serverdelen fungera och man kan gå vidare med att felsöka klienten (mgcamd).
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    atomized, nu huxflux hoppade allt igång igen!
    Hade den inställd på kanal 5, men det har jag försökt flera gånger med förut, inkl omstart av cam ett antal gånger, utan minsta effekt. Min DM7020 har en del år på nacken, så sannolikt kan vissa komponenter där hamnat lite på gränsen.

    Med tanke på att den boxen vill strula då och då vid CD:s uppdateringar, så har jag funderat på att komplettera med att lägga in newcs+mgcamd, cccam eller annan, på någon av mina andra boxar, DM500HD eller DM800SE, att ha som reserv eller ev. byte om det skulle funka bättre med uppdateringar. Funkar det, eller måste jag i så fall först plocka bort newcs från min DM7020? Vill helst inte lägga in något nytt och riskera få än mer problem …
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    atomized, nu huxflux hoppade allt igång igen!
    Hade den inställd på kanal 5, men det har jag försökt flera gånger med förut, inkl omstart av cam ett antal gånger, utan minsta effekt. Min DM7020 har en del år på nacken, så sannolikt kan vissa komponenter där hamnat lite på gränsen.

    Med tanke på att den boxen vill strula då och då vid CD:s uppdateringar, så har jag funderat på att komplettera med att lägga in newcs+mgcamd, cccam eller annan, på någon av mina andra boxar, DM500HD eller DM800SE, att ha som reserv eller ev. byte om det skulle funka bättre med uppdateringar. Funkar det, eller måste jag i så fall först plocka bort newcs från min DM7020? Vill helst inte lägga in något nytt och riskera få än mer problem …
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

  7. #7
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du kan lägga in newcs eller någon annan cardserver på DM800 det stör inte. Men däremot måste mgcamd på båda boxarna konfigureras om ifall du vill flytta kortet till DM800.

    Det är svårt (omöjligt?) att hitta på någon konfiguration där du kan flytta kortet till den andra boxen utan att konfigurera om klienterna (mgcamd).
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jan 2006
    Ort
    Värmland
    Inlägg
    362
    Tackad
    5 gånger
    Tack, då vet jag lite mer. Att mgcamd måste konfigureras om, om jag använder newcs från en annan av mina boxar i stället, det inser jag, när jag tänker efter ... Har aldrig använt cccam, men samma sak gäller alltså även om jag vill prova den ...
    Ha der så bra!

    Carl Hamilton: "Stress - vi har för mycket att tänka på eller för litet att tänka med."

    Dreamboxar, VU+Zero plus några boxar för IPTV
    Paraboler: 1 parabol för Thor och Sirius och 1 parabol Hotbird + Astra 19,2E

Liknande ämnen

  1. boxen hittar inte min hårddisk
    Av skräddaren i forum AzBox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-01-01, 12:23
  2. hittar inte boxen med nollmodemkabel
    Av johndoe i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2009-01-16, 16:37
  3. Samsung 9500AY hittar inte kortet
    Av mmagic i forum Viasat
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2003-11-23, 20:30
  4. [LÖST] Nybörjare: boxen hittar ej kortet
    Av apan2 i forum Viasat
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2003-08-13, 14:47
  5. boxern hittar inte kortet
    Av Dizzy_dan i forum Övrigt
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 16:52

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss