Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Alex2 felmeddelande WSA Error 10013 med Gladstone 2.0

  1. #1

    Alex2 felmeddelande WSA Error 10013 med Gladstone 2.0

    Har införskaffat en Alex2 och försöker med första installation med Gladstone 2.0 men får bara felmeddelande "Socket() - WSA Error: 10013" när jag söker efter den på nätverket
    Men jag få kontakt med den genom webbläsaren när jag skriver ip som den få genom routern !
    Är det nån som vet vad felet kan vara ?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Corn Visa inlägg
    Har införskaffat en Alex2 och försöker med första installation med Gladstone 2.0 men får bara felmeddelande "Socket() - WSA Error: 10013" när jag söker efter den på nätverket
    Men jag få kontakt med den genom webbläsaren när jag skriver ip som den få genom routern !
    Är det nån som vet vad felet kan vara ?

    Hur löste du problemet?
    Får samma felmeddelande när jag kör Gladstone 2.0 med WINE i linux mint.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av Corn Visa inlägg
    Har införskaffat en Alex2 och försöker med första installation med Gladstone 2.0 men får bara felmeddelande "Socket() - WSA Error: 10013" när jag söker efter den på nätverket
    Men jag få kontakt med den genom webbläsaren när jag skriver ip som den få genom routern !
    Är det nån som vet vad felet kan vara ?
    För mig fungerar det (bättre) när jag stänger av 1. brandwäggen, 2 antivirus och 3 widows defenter så slipper jag felmeddelanden.
    Tyvärr kommer jag ändå inte vidare och lyckas flasha om programvaran från 2.0 till 2.1 :-(

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Jag testade med Windows XP istället, då fungerade allt utan problem

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Mar 2005
    Inlägg
    169
    Tackad
    16 gånger
    Eller också kör man Gladstone med admin-rättighet.

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Med Linux mint 17.2 och WINE så lyckades jag tyvärr inte.

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2015
    Inlägg
    33
    Tackad
    1 gånger
    Jag har haft problem när jag har kört en Alex2 på trådat nätverk och försökt ansluts via gladstone med en dator som har tråkdlöst nätverk. Satte i sladden i datorn och då fungerade allt som det skulle.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Alex2
    Av pazante i forum Com Hem
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2013-08-08, 00:31
  2. Ny her (Alex2)
    Av Jigger27 i forum Övriga mottagare
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-12-29, 12:38

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss