Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 16 av 16

Ämne: Streaming från derambox till PS3

  1. #11
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nixxz Visa inlägg
    så ska ladda hem enigma2-plugin-extensions-streamwebpage, och sedan lägga in den i min VU+ med ftp? (vilken mapp?)
    Lägg i /tmp , du installerar som vanlig. Här är originaltråden, senaste versionen borde ligga där.

    Citat Ursprungligen postat av nixxz Visa inlägg
    sedan bara att surfa in på x.x.x.x/web-data/streampage
    Jag använder inte något av det här själv, så vet inte vad som fungerar bäst. Det känns dock som om DLNA borde vara smidigare än att gå via webbläsaren hela tiden. Förutom ruDream ska även Black Hole-image ha stöd för att strömma tuner via DLNA. Kom ihåg att du måste ha båda dina tune:rar inkopplade för att din dotter ska kunna se en annan kanal.

  2. #12
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Lägg i /tmp , du installerar som vanlig. Här är originaltråden, senaste versionen borde ligga där.



    Jag använder inte något av det här själv, så vet inte vad som fungerar bäst. Det känns dock som om DLNA borde vara smidigare än att gå via webbläsaren hela tiden. Förutom ruDream ska även Black Hole-image ha stöd för att strömma tuner via DLNA. Kom ihåg att du måste ha båda dina tune:rar inkopplade för att din dotter ska kunna se en annan kanal.

    Tack!
    Installerade förs dreambox explorer, förde över enigma2-plugin-extensions-streamwebpage till /tmp
    och installerade då med dreambox explorer.
    Startade om boxen och testade surfa in på x.x.x.x/web-data/streampage genom datorn men får då:

    [h=Error 404: Page not found]1[/h]
    The requested URL was not found on this server.

    Vad har jag då gjort för fel?

  3. #13
    Installing enigma2-plugin-extensions-streamwebpage (1.2) to root...
    Collected erros:
    *satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy The following dependencies for enigma2-plugin-extensions-et-streams:
    gst-plugin-asf* gst-plugin-mms* gst-plugin-rtsp* gst-plugin-flv* gst-plugin-rtmp*
    *opkg_install_cmd: Cannot install packege enigma2-plugin-extensions-et-streams.
    Exekvering färdig!

  4. #14
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Lägg i /tmp , du installerar som vanlig. Här är originaltråden, senaste versionen borde ligga där.



    Jag använder inte något av det här själv, så vet inte vad som fungerar bäst. Det känns dock som om DLNA borde vara smidigare än att gå via webbläsaren hela tiden. Förutom ruDream ska även Black Hole-image ha stöd för att strömma tuner via DLNA. Kom ihåg att du måste ha båda dina tune:rar inkopplade för att din dotter ska kunna se en annan kanal.

    Får samma fel meddelande när jag ska installera genom telnet :/
    Vad gör jag för fel när jag inte kan installera
    enigma2-plugin-extensions-streamwebpage?



    installationen löst, lösningen var bara att det var något fel på min fil och ladda hem en ny och fungerade att installera.


    Dock har jag ett nytt problem då jag inte kan starta "stream web page generator" på boxen får bara Web interface not installed. Nothing done...
    Senast redigerad av nixxz den 2013-12-15 klockan 15:35.

  5. #15
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av nixxz Visa inlägg
    Dock har jag ett nytt problem då jag inte kan starta "stream web page generator" på boxen får bara Web interface not installed. Nothing done...
    Antagligen för att pluginen är gjord för det tidigare Webif, medan du kör OpenWebif.

    Lösningen finns på sista sidan av originaltråden jag länkade till innan. Du måste redigera StreamWebPage.py som ligger i /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/StreamWebPage

    och peka om nedanstående variabel:

    Kod:
    webdata = "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/public/css/pch/"

  6. #16
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Antagligen för att pluginen är gjord för det tidigare Webif, medan du kör OpenWebif.

    Lösningen finns på sista sidan av originaltråden jag länkade till innan. Du måste redigera StreamWebPage.py som ligger i /usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/StreamWebPage

    och peka om nedanstående variabel:

    Kod:
    webdata = "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/public/css/pch/"

    Gjorde följande nu. körde över StreamWebPage.py till datorn redigerade om till webdata = "/usr/lib/enigma2/python/Plugins/Extensions/OpenWebif/public/css/pch/"
    Kastar tillbaka filen i boxen, startar om boxen men har samma fel fortfarande.
    Gör jag något fel?

Liknande ämnen

  1. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-03-12, 09:20
  2. Streaming från dator till Azbox
    Av tommmyboy i forum AzBox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-06-10, 22:10
  3. Får ej streaming från pc till db att funka.
    Av steff77 i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-11-10, 14:54
  4. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2007-09-21, 19:04
  5. Öka kvalitet på streaming från db?
    Av admin i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-22, 12:01

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss