Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: VU+ Duo2 konstigt problem när jag kopplar den mot förstärkaren

  1. #1

    VU+ Duo2 konstigt problem när jag kopplar den mot förstärkaren

    Nyss skaffat mig en Vu+ Duo2, och när jag kopplar ihop den via hdmi med min förstärkare (Harman kardon AVR 158) så börjar tokigheterna, boxen kan helt plötsligt sluta svara på fjärrkontrollskommandon, och ibland så blir tolkningarna av knapptryckningarna helt tokiga...den stegar ner fast jag trycker pil upp, blir helt annan kanal än den jag väljer.
    Stänger jag av förstärkaren så blir boxen som vanligt, även om jag byter källa till exempelvis PS3:an så är boxen som den ska igen. Så enkelt förklarat, när jag kör igång HDMI från boxen till förstärkaren blir den knäpp.

    Den hänger sig inte, bara slutar svara och feltolkar fjärrkontrollen verkar det som.

    Någon därute som har upplevt samma sak? Eller någon som har några andra idéer?

    Jag har tidigare haft DM-600, Miraclebox 9 och 6 som funkar bra.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det finns nån plugin som heter HDMI-CEC eller nåt liknande. Kolla så att den inte är aktiverad.
    Syftet med HDMI-CEC är att du ska kunna styra boxen med TV:ns fjärrkontroll och då tar den kommandon från TV:n via HDMI-kabeln. Kanske det blir spök när du kopplar HDMI-kabeln till förstärkaren.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det finns nån plugin som heter HDMI-CEC eller nåt liknande. Kolla så att den inte är aktiverad.
    Syftet med HDMI-CEC är att du ska kunna styra boxen med TV:ns fjärrkontroll och då tar den kommandon från TV:n via HDMI-kabeln. Kanske det blir spök när du kopplar HDMI-kabeln till förstärkaren.
    HDMI-CEC var inaktiverat, men jag testade att dra ur HDMI-kabeln mellan TV:n och förstärkaren. Med den kabeln urdragen var boxen OK igen, mycket konstigt fenomen. TV är en Samsung 59" plasma, vet inte vilken modell...ska kolla på inställningarna på TV:n men det är tveksamt att det ska vara något fel på dom.

  4. #4
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Hur är denna box? Jmf med DreamBox senare modeller? Vilka img finns att installera etc? Tacksam för info eftersom jag funderar på inköp.

Liknande ämnen

  1. Problem med min HDD på duo2
    Av Satjoey i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-08-15, 12:52
  2. DM500 MgCamd 1,35a problem kopplar ner
    Av kavvis i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-04-15, 18:54
  3. Konstigt problem!
    Av rikkki i forum Viasat
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2005-02-12, 18:22

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss