Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Mediaportal

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    Mediaportal

    Jag hittade ett plugin som heter "enigma2-plugin-extensions-mediaportal_5.0.3_all.ipk". Detta plugins finns inte att ladda ner direkt från pluginlistan i min vu+duo2. Hur kan jag installera detta från datorn?

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Jag hittade ett plugin som heter "enigma2-plugin-extensions-mediaportal_5.0.3_all.ipk". Detta plugins finns inte att ladda ner direkt från pluginlistan i min vu+duo2. Hur kan jag installera detta från datorn?
    Först måste du ha filen i tmp se kör du så i telnet

    opkg install --force-depends /tmp/enigma2-plugin-extensions-mediaportal_5.0.3_all.ipk
    Senast redigerad av Ibrahim den 2013-12-16 klockan 08:18.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Är Telnet den enda möjligheten att installera plugin i en vu+ ? På dreamboxen använde jag Dreambox Management/Addon Manager och valde en tar-fil som jag lagt i tmp med Total commander och installerade med gul eller möjligen med grön knapp. Det var i alla fall enkelt. Telnet har jag ingen kläm på. Jag har försökt att läsa lite guider, men för mig verkar detta nästan hopplöst krångligt, men det är väl så med det mesta i början. Finns det någon bra och enkel guide för en nybörjare. Jag har Windows XP på datorn och OpenPli på vu-boxen. Bredbandet är Telia med Thomson Gateway TG789.

  4. #4
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Är Telnet den enda möjligheten att installera plugin i en vu+ ? På dreamboxen använde jag Dreambox Management/Addon Manager och valde en tar-fil som jag lagt i tmp med Total commander och installerade med gul eller möjligen med grön knapp. Det var i alla fall enkelt. Telnet har jag ingen kläm på. Jag har försökt att läsa lite guider, men för mig verkar detta nästan hopplöst krångligt, men det är väl så med det mesta i början. Finns det någon bra och enkel guide för en nybörjare. Jag har Windows XP på datorn och OpenPli på vu-boxen. Bredbandet är Telia med Thomson Gateway TG789.
    Men det är super lätt..... använd bara DCC det tar 15 sekunder bara.
    Jag installerade själv senaste version 5.0.4 via telnet.

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Det låter ju intressant, men jag har aldrig använt DCC. När jag tog hem version 2.96, så ser jag att det nog kräver lite arbete för att lära mig programmet. Har du någon nybörjarguide? Vad skall man tänka på och hur går sedan telnet till? Jag är mycket tacksam för din hjälp, men som du förstår så måste jag ta detta från början. När jag FTP:ar så använder jag Total Commander.

Liknande ämnen

  1. EPG i Mediaportal
    Av Per Sjöholm i forum Boxer
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-01-26, 08:52
  2. Mediaportal tv4 och tv6
    Av Jare i forum HTPC
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-01-06, 21:09
  3. mediaportal ?
    Av eddy79 i forum HTPC
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2008-03-13, 17:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss