Hejsan,
Det borde inte vara det, har bytt kabel flera gångertestat en massa olika kablar..
Hejsan,
Det borde inte vara det, har bytt kabel flera gångertestat en massa olika kablar..
jajamen, även testat utan switchFattar inte vad det är med detta!
Om TS kopplar in SOLO2 boxen där nuvarande SOLO box fungerade klockrent, du fick in alla kanaler osv. Om då inte SOLO2 boxen fungerar, då är det något med boxen garanterat, eftersom du då redan vet att LNB, kabeln, parabolen osv. Allt detta är rätt. Då ska SOLO2 boxen också fungera. Du ska åtminstone kunna titta på de icke krypterade kanalerna utan några problem. För det kräver ju ingen speciellt mjukvara eller så.
Så du gjorde det och SOLO2 boxen fungerade, då ska du fortsätta testa din SOLO2 box där du vet att allt fungerar, fungerar nu boxen precis som det är tänkt, bra då vet du att boxen är ok. Då är det något annat fel.
Vad har du för LNB ? om du kör med unicable måste du ställa in rätt i boxarna, om det är en vanlig LNB med flera utgångar ska det fungera. Prova då att ta din SOLO box (där du hade solo2 boxen förut) för att testa så du kan verifiera att allt är ok. Antagligen så kommer solo boxen inte fungera, vad jag kan utläsa från det TS skrivit. Alltså är det något fel mellan boxen och parabolen, och inte själva boxarna det är fel på.
1. Koppla förbi eventuella switchar osv, så du kör direkt med boxen över kabel till LNBn
2. Prova först med solo boxen (där du hade solo2), fungerar det, ja / nej
3. Nej funkar inte, prova flytta kabeln och installera den där du tidigare hade SOLO boxen och där du VET att allt fungerade, fungerar solo2 boxen nu, ja / nej
4. Om solo2 boxen inte fungerar, prova koppla in solo boxen (där du har solo2 boxen), fungerar det nu, ja / nej
Du kan också alltid testa med SOLO boxen (på den platsen den fungerade) och prova de olika utgångarna på LNBn så att du vet att dom fungerar och att dem inte är trasiga. Genom att köra med kabel direkt mellan box och LNBn så eliminerar man en felkälla. Man behöver prova allt så man tillslut kan hitta vad som är fel. Enda sättet.
Lycka till.
Prova att köra endast en kabel direkt in i Thor huvet ändra diseq inställningen till singel.
Funkar inte det så prova den andra kabeln på samma vis.
Hur långa kablar är det?
hrmm, ledsen att jag inte varit aktiv i min egen fråga. Det löste sig genom att jag kontakterade om kablarna.. Pinsamt men jag hade nog slarvat...![]()
mikenova, aha, det förklarar saken, då var det nog ganska mycket signal som försvann. Då borde allt funka nu. Just det du nämner är extra viktigt att man inte slarvar med den biten.
Så då funkar allt perfekt nu.