Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Telnetkommando

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger

    Telnetkommando

    Jag håller på att lära mig att installera ett plugin med DCC och telnetmetoden. Jag tror att jag kommit en bit på väg nu. Nätverket är ok och under protocol står det "Telnet Connected", "FTP Connected" och "Enigma2 detected". Jag har en vu+duo2-box med OpenPli 4. Jag vill installera följande plugin: "enigma2-plugin-extensions-mediaportal_5.0.4_all.ipk. Nu har jag sett olika installationsrader för detta och undrar vad som gäller. Tacksam för ett förslag som gäller i mitt fall. Hur skall hela raden se ut? Skall man skriva raden direkt efter det som står i den "svarta rutan" (root@vuduo2~#)?

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Såg du inte min video?ja gör det,

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Hej Ibrahim. Jag har inte hittat din video!! I min förra tråd så har ditt senaste inlägg försvunnit. Jag vet inte var jag skall leta? Du skrev tidigare att raden skulle börja med opg install. Jag har också sett opkg install. Jag utgår ifrån att ditt är rätt, eller?

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Nu hittade jag högst upp på sidan en markering, Avisering, där låg ju en länk till en video, men videon var nu borttagen.

  5. #5
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Nu hittade jag högst upp på sidan en markering, Avisering, där låg ju en länk till en video, men videon var nu borttagen.
    http://www.youtube.com/watch?v=l5yAo...ature=youtu.be

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Stort tack för videon. I den hade du inte skrivit in .ipk, men det skall väl vara med. Nu har jag försökt, men det gick inte. Jag skrev in [FONT=Calibri]opkg install -- force-depends /tmp/enigma2-plugin-extensions-mediaportal_5.0.4_all.ipk (skall man tänka på några mellenslag?)
    Svaret blev: opkg_install_cmd: Cannot install package force-depends
    satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following depenencies for enigma2-plugin-extensions-mediaportal:
    *python-mechanize * librtmp *
    Jag har en hårddisk monterad och har markerat detta under configuration. På telnetsidan står det MOUNT. Please check up, if the drive connected and not mounted. Is mounted, run 'Unmount' first.
    Jag har inte gjort något åt detta. Under Standart Scripts är HDD svart men inte ibockad. Hur går jag vidare?[/FONT]

  7. #7
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av golfbotte Visa inlägg
    Stort tack för videon. I den hade du inte skrivit in .ipk, men det skall väl vara med. Nu har jag försökt, men det gick inte. Jag skrev in [FONT=Calibri]opkg install -- force-depends /tmp/enigma2-plugin-extensions-mediaportal_5.0.4_all.ipk (skall man tänka på några mellenslag?)
    Svaret blev: opkg_install_cmd: Cannot install package force-depends
    satisfy_dependencies_for: Cannot satisfy the following depenencies for enigma2-plugin-extensions-mediaportal:
    *python-mechanize * librtmp *
    Jag har en hårddisk monterad och har markerat detta under configuration. På telnetsidan står det MOUNT. Please check up, if the drive connected and not mounted. Is mounted, run 'Unmount' first.
    Jag har inte gjort något åt detta. Under Standart Scripts är HDD svart men inte ibockad. Hur går jag vidare?[/FONT]
    Koden ska se ut så
    opkg install --force-depends /tmp/enigma2-plugin-extensions-mediaportal_5.0.4_all.ipk

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    När jag använde din rad så verkar det funka. Nu ligger den i boxen! Men det stog: cannot satisfy the following dependencies.... Phython-mechanize librtmp..
    Vad jag skrev för fel vet jag inte, men nu lägger jag det åt sidan och börjar testa portalen. Du skall ha ett mycket stort tack för det stora tålamodet du haft med mig och detta med telnet. Nu kan man ju börja leka med den nya boxen på allvar.

  9. #9
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmmm.

    Du hade ett mellanslag mellan -- & force-depends
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jul 2009
    Inlägg
    154
    Tackad
    1 gånger
    Ja det stämmer. Jag hade också mellanslag mellan install & -- , och mellan depends & /tmp. Ska dessa mellanslag också bort?

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss