Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: Kanallista CanalDigital + Viasat

  1. #1

    Cool Kanallista CanalDigital + Viasat

    Hejsan,

    Jag har sett att det är ett par som har delat ett par trevliga kanallistor här på forumet. Dock så saknar jag en lista komplett med alla HD-kanaler. Finns det någon vänlig själ där ute som har en komplett kanallista (favoriter) för CanalDigital och Viasat med HD-kanalerna?

    Jag vill även att alla viasats extrakanaler ska finnas med.

    Tack på förhand!

    God Jul!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2013
    Inlägg
    48
    Tackad
    1 gånger
    Varför inte göra en själv? Du måste ju ändå ha dreamboxedit för att lägga in den. Går ju riktigt snabbt.

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Jo precis tar 10 minuter att göra en egen... lite som höjden av lathet tycker jag det låter som

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Jo precis tar 10 minuter att göra en egen... lite som höjden av lathet tycker jag det låter som
    Det handlar mer om att jag är osäker på vilka som går att få in och inte, därför är jag lite osäker på att göra en egen.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Du har denna i filarkivet som lonn2se har gjort.
    Om den inte stämmer precis med vad du vill ha så kan du ju lägga till det som saknas.

    http://www.comhit.net/downloads.php?do=file&id=1204
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2013
    Inlägg
    48
    Tackad
    1 gånger
    Dubbelklicka på kanalerna på vänster sida så byter boxen kanal. Då kan du enkelt se vilka som funkar 👍

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av maniak Visa inlägg
    Det handlar mer om att jag är osäker på vilka som går att få in och inte, därför är jag lite osäker på att göra en egen.
    Ahh OK då förstår jag. Först så höjde jag ett ögonbryn och tänkte late h-e

    De gånger jag har har gjort mina listor så sitter jag med fjärren och addar alla till favoritlistan Tar max 3-5 min. Sen möblerar jag det med dreamboxedit och skickar upp det igen och sen är det klart. Så gör jag iaf för att solla ut alla skitkanaler som inte är svenska eller rena skitkanaler typ godtv :P

  8. #8
    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Ahh OK då förstår jag. Först så höjde jag ett ögonbryn och tänkte late h-e

    De gånger jag har har gjort mina listor så sitter jag med fjärren och addar alla till favoritlistan Tar max 3-5 min. Sen möblerar jag det med dreamboxedit och skickar upp det igen och sen är det klart. Så gör jag iaf för att solla ut alla skitkanaler som inte är svenska eller rena skitkanaler typ godtv :P
    Ja, nu tror jag att jag fått med alla kanaler som är av värde. Såg också att Viasat har slängt upp deras extrakanaler för OS

    vos.jpg

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2012
    Inlägg
    29
    Tackad
    3 gånger
    Härligt att du fick allt att fungera maniak, det är rätt enkelt med dreamboxedit

    Tänkte passa på att fråga, hoppas det är ok.
    Måste jag göra en helt ny kanalsökning för att nya kanaler ska dyka upp, t.ex. dom där Viasat OS kanalerna?

    Om det spelar någon roll så kör jag med ComHem marknätet.


    Sent from my HTC One X using Tapatalk 4

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Det är nog bara satellit som det funkar på. Tvivlar faktiskt på viasat skulle tillåta tredjepart operatör sända deras "stolthet" och tjäna pengar på det. Så i ärlighetens namn så tror jag att kanalerna bara kommer finnas exlusivt för viasats egna kunder.

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-12-28, 00:19
  2. Kanallista för CanalDigital och DM800
    Av joanthane i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-11-01, 16:33
  3. CanalDigital vs. Viasat m.a.p CS
    Av ctm555 i forum Canal Digital
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-10-28, 06:32
  4. Viasat och CanalDigital
    Av Silent i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2009-03-29, 13:02
  5. Viasat på canaldigital
    Av Frallan i forum Viasat
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-07-14, 17:44

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss