Resultat 1 till 10 av 10

Ämne: Startbild?

  1. #1

    Startbild?

    Har just införskaffat en Vu+ och puttat ut min trötta DB600'a. Installationen av OpenPli och mgcamd gick lysande, 5 minuter med USB-stickan och sedan var det igång. (inte riktigt klar med just det flöt på bra ;-) )
    Nu till min enkla fråga och av någon anledning så hittar jag inte svaret, men det är väl ingen direkt Vu+ fråga:
    Hur ändrar man startbilden? Jag är less på bilden med de fina höstlöven som kommer vid uppstart.

  2. #2
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Buuzzz Visa inlägg
    Har just införskaffat en Vu+ och puttat ut min trötta DB600'a. Installationen av OpenPli och mgcamd gick lysande, 5 minuter med USB-stickan och sedan var det igång. (inte riktigt klar med just det flöt på bra ;-) )
    Nu till min enkla fråga och av någon anledning så hittar jag inte svaret, men det är väl ingen direkt Vu+ fråga:
    Hur ändrar man startbilden? Jag är less på bilden med de fina höstlöven som kommer vid uppstart.
    http://www.comhit.net/showthread.php...t=openpli+logo

  3. #3
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Den bilden ser man ju bara vid omstart, och en omstart gör man ENBART efter en uppdatering. Annars så står boxen ALLTID på.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2004
    Inlägg
    89
    Tackad
    2 gånger
    Lägg in OPEN SPA image så kan du få en trevlig julgran med ljus i med ett par knapptryckningar.

  5. #5
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Annars så står boxen ALLTID på.
    Och för oss som fortfarande är ödmjuka så finns det ingen anledning att diktera andras energianvändning.

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Energianvändning är ringa i sammanhanget, bättre att få au att fungera stabilt. Vilket kräver att någon box uppdaterar korten.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Världsklass igen Ibrahim, vad gäller omstart eller ev avstängning av boxen så alltid retar det någon när den av någon anledning startas om och rätt (eller fel) hockeylag kommer upp i ansiktet på den som inte vill att just den bilden ska komma fram. Besökaren blir då mer timid vid eventuell fortsatt TV-tittande
    Men tack för alla synpunkter och förslag.

  8. #8
    Bilden fixad, boxen flashad, mgcamd installerad..
    Men var i hela ....... lägger man mvi filen man skapat för att få med denna vid uppstart?? (Openpli, MgCamd VU+)

  9. #9
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Buuzzz Visa inlägg
    Bilden fixad, boxen flashad, mgcamd installerad..
    Men var i hela ....... lägger man mvi filen man skapat för att få med denna vid uppstart?? (Openpli, MgCamd VU+)
    http://www.2shared.com/file/tkCJrCne...Generator.html
    Bifogad fil 1910

  10. #10
    Sorry :-(, det funkar nu efter ett tredje försök och ombootning av VU+

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss