Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Stream till vissa kanaler!

  1. #11
    Den tråden stängdes.
    Det bör nog påpekas att rättsläget angående länkning till streamade sportsändningar är inte helt avgjort, då det så kallade Canal +-målet ligger i HD (se överklagad dom Hovrätten för Nedre Norrland B 1309-10).
    2013-09-30 02:13

  2. #12
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    detta mål rör väl en snubbe som länkat till cmore's egen pay-per-view stream?
    om det är bättre eller sämre än att länka till illegala stream-servrar (som i "stora länktråden" här) lär väl visa sig...
    man kan bara spekulera, men det är nog ingen högoddsare att tro att maskineriet hos via och cd rullat igång med insamling av information
    och att ansvariga för detta forum kan ligga halvrisigt till...rubricering medhjälp vid ev åtal kanske, vad vet jag?
    med tanke på att fb (som är ett "hyfsat" liberalt forum), förbjudit stream-länkar sen lång tid tillbaka...så
    beundrar jag ansvarigas mod här, att "gambla" med "stora länktråden" så länge som ni gjort.
    hoppas verkligen att ni klarar er från otrevligheter och att denna kunskapskälla får leva vidare!

  3. #13
    Rags32
    Gäst
    Citat Ursprungligen postat av souveriegn Visa inlägg
    Den tråden stängdes.
    Det bör nog påpekas att rättsläget angående länkning till streamade sportsändningar är inte helt avgjort, då det så kallade Canal +-målet ligger i HD (se överklagad dom Hovrätten för Nedre Norrland B 1309-10).
    2013-09-30 02:13
    Njaa, liknande fall har skett. ThePirateBay var samma sak. Flashback också. Jag ser ingen mening varför Comhit ska gambla när det står klart och tydligt i lagen att man inte får länka till upphovsskyddat material eller göra det tillgängligt för allmänheten. Jag talade med en som höll på med juridik och det var även han som länkade mig artikeln angående streaming från Viaplay och C More Play. Hans bedömning stod klart på att det var olagligt.

  4. #14
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Multitasking means screwing up several things at once.


Liknande ämnen

  1. EPG fel språk på vissa kanaler
    Av Papir i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-10-19, 20:07
  2. Tappade undertexter till vissa kanaler DM600pvr-c
    Av st0rkjaevel i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2013-07-01, 15:02
  3. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-02-25, 14:28
  4. Pixelkrig på vissa kanaler
    Av martinfaeldt i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2009-03-18, 17:26
  5. Vissa kanaler har försvunnit
    Av jhom i forum Com Hem
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2008-01-12, 10:56

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss