Resultat 1 till 2 av 2

Ämne: Syskonkort?

  1. #1

    Tivo + Syskonkort + Cardsplitter?

    Hej, är ny på forumet. har ett par frågor om någon har några idéer om detta.

    Har nyss på gott och ont beställt Tivo från Comhem. Jag har sedan tidigare kört Cardsplitter till 3 st övriga tv-apparater, med eftersom Tivon inte behöver kort kände jag mig tvungen att beställa syskonabonnemang ,så jag åtminstone får kanalerna i sovrummet.(var osäker på om jag fortfarande kan använda mig av splittren) Programpaketet har redan nu uppdaterats på det gamla kortet innan tivon har kommit. så nu fungerar alla 70 kanalerna på alla 4 tv-apparaterna.

    Fråga1: Kommer originalkortet sluta fungera när jag kopplar in Tivon? Eller kan jag fortfarande dela ut kanalerna via det gamla kortet till övriga tv apparaterna med tivon inkopplad?

    Fråga2: Vad händer med syskonkoret jag precis har fått. behövs verkligen det eller kan man "hyra" ut det till grannen? ;P

    Följdfråga på fråga nr2: Känner Comhem av att det nya syskonkortet aktiverats när jag sätta in det, och då automatiskt av aktiverar det gamla?

    Fråga3: Om så är fallet att om dom av aktiverar det gamla kortet, kan man fortfarande "dela" syskonkortet via cardsplittern till övriga apparaterna i hushållet som vanligt?

    Om detta inte går finns en sista utväg och det är att uppdatera till Tivo utan att beställa tivoboxen så jag kan fortsätta har ett originalkort att "dela" ifrån.

    m.v.h / en novis nybörjare
    Senast redigerad av peternilsson den 2013-12-29 klockan 19:15.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2011
    Inlägg
    154
    Tackad
    7 gånger
    1. Ditt gamla kort kommer garanterat sluta fungera, det kommer gå ett tag, men efter ett tag uppdateras det inte längre och det slutar funka.

    2. Eftersom ditt gamla kommer att sluta fungera till slut behöver du ditt nya. De funkar nog samtidigt ett tag.

    3. Syskonkortet borde fungera precis som ett gammalt, alltså, det går att dela.

Liknande ämnen

  1. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-01-13, 07:05

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss