Resultat 1 till 5 av 5

Ämne: Boxer historia snart?

  1. #1

    Boxer historia snart?

    Läste lite på sidan http://tekniken.se/tv/tv23.html
    Någon som har mer information om detta?
    Enligt den så kan ju följande hända:
    Nya kanaler med standardupplösning sänder med MPEG4 och DVB-T fram till 2014-04-01.HDTV-kanalerna och TV4 News sänder redan nu med MPEG4 och DVB-T2.
    Från 2014-04-01 är det troligt att man enbart kör med MPEG4 och DVB-T2 för både standardupplösning och högupplösning.

    Finns risken att boxers utbud går över till mpeg4 och man måste ha typ alex eller liknande för att kunna se igen?
    Eller har jag missat någon pusselbit på vägen =)

    Mer om tillstånd och hantering av dom olika kodningarna http://www.radioochtv.se/Tillstand-o...andsgivningen/
    Myndigheten kommer att verka för en övergång till DVB-T2 i hela marknätet under tillståndsperioden 2014-2020.
    Minst tre sändarnät ska använda DVB-T2 senast under 2014 och övriga sändarnät ska migrera successivt under tillståndsperioden

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det här är väl närmast en politisk fråga. Boxer vill naturligtvis ha över alla kanaler till mpeg4 så fort som möjligt eftersom det då ryms fler kanaler i marknätet.
    Å andra sidan är det en fråga om hur ofta man kan "tvinga" folk att behöva köpa nya boxar och ny utrustning för att kunna se kanalerna i marknätet?
    Jag skulle gissa att den politiska kompromissen blir att de "vanliga" kanalerna SVT, TV4 och några till blir kvar i mpeg2 kanske fem år till. Men att kanaler med lite färre tittare migreras över till mpeg4 fortare.
    Att alla kanaler skulle migreras över under 2014 tror jag inte är politiskt möjligt.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Donator
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    1 472
    Tackad
    77 gånger
    ..fast då är det väl bara att inse att folk inte tittar på TV-längre, utan man tittar när man vill via internet.
    Strömmade kanaler finns ju bevisligen också..
    OSCam (Omnikey Cardman 3021), TVheadend på Debian10 (1xTBS6984), Kodi på Sony KD-65XH9505.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av rolrn Visa inlägg
    ..fast då är det väl bara att inse att folk inte tittar på TV-längre, utan man tittar när man vill via internet.
    Strömmade kanaler finns ju bevisligen också..
    Fast rent tablåtittande sker väl även 2020 skulle jag tro. Om inte annat så spelar man in programmet eller ser det på ex svt play mfl.

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Aug 2005
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Jan_Bananberg Visa inlägg
    Fast rent tablåtittande sker väl även 2020 skulle jag tro. Om inte annat så spelar man in programmet eller ser det på ex svt play mfl.
    Vi åldringar kanske gör så... Annars tror jag det upphör "rätt snart" och de flesta av de nuvarande distributionssätt blir obsoleta.
    Magine är nåt på spåret men är inte färdigt i mina ögon.
    Att använda "tablåtittande" via IPTv är vansinnigt men en anpassning så vi inte får en för snabb förändring
    Senast redigerad av plutten125 den 2014-01-03 klockan 14:59.
    _______________________________
    Dreambox DM7020HD med OpenPLI4

Liknande ämnen

  1. DM500HD snart i mål
    Av von_skunck i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-08-21, 13:41
  2. Pairing snart hos CD
    Av OA i forum Canal Digital
    Svar: 22
    Senaste inlägg: 2009-05-26, 22:24
  3. Comhem historia
    Av yougart i forum Com Hem
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-02-14, 12:47
  4. Jag kastar snart ut boxer helvetet
    Av opel i forum Boxer
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2004-02-05, 07:58
  5. VideoGuard snart....
    Av scrollenman i forum VideoGuard/NDS
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2004-01-16, 11:02

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss