Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 41

Ämne: Viasat H.D

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    115
    Tackad
    2 gånger

    Viasat H.D

    Snackas på nätet om Oscam ver som klara visat h.d utan key från box.

    Den emulera fram den på något sätt..
    Någon som hört något om detta ?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Länk ??
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Det är bullshit men det går att få viasat hd och det är att du har ett gammalt kort och har en gammal mottagare som du strippar ner mjukvaran i och läser av hårdvarukoden på. Detta skriver du in i config filen i oscam sen ser du till att kortet är pairat till den boxen klart. Funkar bara tilll en box. Ssen finns det riktigt gamla kort och du menar jag pissgamla kort där pairing inte funkar på som du kan titta på.

    Men en oscam utan hwkey är bullshit

  4. #4
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    115
    Tackad
    2 gånger
    Man får tro vad man vill,men viasat h.d börja ploppa upp både här och där

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Flaxx Visa inlägg
    Man får tro vad man vill,men viasat h.d börja ploppa upp både här och där
    Precis som de här meningslösa trådarna om Viasat HD som ploppar upp på forumet med jämna mellanrum utan att leda fram till något...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2012
    Inlägg
    57
    Tackad
    3 gånger
    Ingenting är omöjligt, det krävs bara tillräckligt mycket kunskap och intresse.
    Jag läste någonstans att det i Viasats digitalboxar finns ett chip som genererar nya nycklar för parning av HD-kanaler varje timme, ungefär som en bankdosa fungerar.
    Det som du Flaxx kanske har hört talas om är att någon smart person lyckats emulera ett sånt här chip i oscam mjukvaran?
    Jag tror som ovanstående talare att det är bullshit, men man kan ju alltid hoppas!

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2013
    Inlägg
    61
    Tackad
    3 gånger
    Det är bullshit. Tills motsatsen är bevisad.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    DM8000 | DM800SE

  8. #8
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Viasat hd utan nycklar fungerar inte. Du måste ha hwkey och ekpair annars kan mjukvaran inte dekryptera det som behövs.
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #9
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    OM du lyckas få ur hwkey och ekpair ur en viasat HD-box så kommer det fungera till så många andra boxar som du vill......det är inte begränsat till EN box.

    Citat Ursprungligen postat av Kammaflaje Visa inlägg
    Det är bullshit men det går att få viasat hd och det är att du har ett gammalt kort och har en gammal mottagare som du strippar ner mjukvaran i och läser av hårdvarukoden på. Detta skriver du in i config filen i oscam sen ser du till att kortet är pairat till den boxen klart. Funkar bara tilll en box. Ssen finns det riktigt gamla kort och du menar jag pissgamla kort där pairing inte funkar på som du kan titta på.

    Men en oscam utan hwkey är bullshit
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    OM du lyckas få ur hwkey och ekpair ur en viasat HD-box så kommer det fungera till så många andra boxar som du vill......det är inte begränsat till EN box.
    Jasså det viste jag inte om viste bara att det gick att få ur en gammal box innan och använda nycklen på en box inte flera. Om jag inte mins fel så var det en samsung box det handlade om.

Liknande ämnen

  1. Svar: 608
    Senaste inlägg: 2014-02-03, 12:50
  2. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-05-02, 19:53
  3. [LÖST] skillnaden mellan viasat nordic och viasat europa??
    Av gozilla i forum Viasat
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 14:53

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss