Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: mutant 200s tomt blå panel

  1. #1
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger

    mutant 200s tomt blå panel

    Hej nån som vet om hur man installerar addons manuelt.Jag hittade CCcam_2.0.11.tbz2 enligt en guide så skulle man lägga in den i temp katalogen.Sedan manuelt installation i blå panelen men lyckades inte.
    en annan sak är att boxens ip byts efter varje omstart.Om jag bockar för DHCP och använder den ip nummer som jag får fram där så kan jag logga in i boxen med winscp.Om jag av bockar DHCP så kan jag inte längre logga in på den.Nån som kan hjälpa till lite så vore det sjusst.

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av sikerim Visa inlägg
    Hej nån som vet om hur man installerar addons manuelt.Jag hittade CCcam_2.0.11.tbz2 enligt en guide så skulle man lägga in den i temp katalogen.Sedan manuelt installation i blå panelen men lyckades inte.
    en annan sak är att boxens ip byts efter varje omstart.Om jag bockar för DHCP och använder den ip nummer som jag får fram där så kan jag logga in i boxen med winscp.Om jag av bockar DHCP så kan jag inte längre logga in på den.Nån som kan hjälpa till lite så vore det sjusst.
    Det finns en gammal guide hur du gör för att sätta en fast IP-adress på boxen:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ta-IP-adresser
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det finns en gammal guide hur du gör för att sätta en fast IP-adress på boxen:
    http://www.comhit.net/showthread.php...ta-IP-adresser
    resim02 Jan. 03 19.17.jpg

    så ser det på min router

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Det var lite speciellt för du har alla IP-adresser på nätet i DHCP-poolen. Du får ändra nedre gränsen från 192.168.1.2 till t.ex. 192.168.1.64 så får du loss adresserna 192.168.1.2 - 192.168.1.63 som du kan använda för att sätta fasta IP-adresser.
    Efter att du har gjort den ändringen måste du starta om alla utrustningar som är anslutna till routern så de får nya IP-adresser ifall någon skulle ligga under 192.168.1.64.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger

    mutant 200s tomt blå panel

    gjorde som du sa hela datan gick åt skogen vet inte varför.ändrade bara 192.168.1.2 till 192.168.1.100.
    efter det gick det inte äns att logga in på routern


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    fattar inte hur men nån urserver exe skit hamnade på hdd så den drog cpu ram och hdd kraft som fan.allt låg på 100%
    konstiga är att allt hände efter ip byte på routern.nu har jag fixat problemet alafall.
    men allt annat kvarstår.


    Skickas från min iPad via Tapatalk

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2013
    Inlägg
    375
    Tackad
    2 gånger
    atomized vill tacka dig för din hjälpsamhet.vill bara inte att du ska tro att jag skyller nåt på dig.tusen tack för hjälpen.


    Skickas från min iPad via Tapatalk

Liknande ämnen

  1. Mutant 200s
    Av the_geniuz i forum DGStation
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2010-10-21, 22:18
  2. mutant-200s hjälp!
    Av mentori2009 i forum DGStation
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2009-12-03, 22:02
  3. Problem med Mutant 200S
    Av yak0sa i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2007-11-22, 23:02
  4. Mutant 200S
    Av Balders-balle i forum DGStation
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 12:24

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss