Resultat 1 till 6 av 6

Ämne: flash vuplus solo

  1. #1

    flash vuplus solo

    hej har försökt flasha en box med usb som jag läst mig till på alla trådar här MEN det funkar ej och nu står det starting gui i rutan. får bara in goospel kanalen å den vill ja inte titta på. :-)
    blackhole var det i den tydligen när ja köpte den men bytte till open pli. inte ett jota händer när ja flashar den.

    Fick in mg camd och newcamd list i den med black hole men den vill inte igång.

    är det nåt annat man ska göra?
    Kan det va en klon som ja köpt på en affär?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    När du flashar gör du som det står på denna sidan: http://vuplus.com/downloadSoftwareUp...x=18&pagenum=1 ?

    Det är lite svårt att förstå vilken image du har i boxen nu? Kan du se något i menyn under Information vilken image du har?

    Om Gospel Channel funkar så funkar ju boxen och dina parabolinställningar. Då är det bara avkodningen som saknas. Var har du ditt programkort? Du behöver köra en kortserverprogramvara för att läsa kortet och en klientprogramvara för att få bild på betalkanaler.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2008
    Inlägg
    32
    Tackad
    1 gånger
    Köpt i en affär med Blackhole i? Det torde vara omöjligt.

  4. #4
    laddade ner både openpli 3,0 och 4,0 men det är blackhole som är i den nu. och den är flashad efter den länken.
    har ej kortet i denna box utan har den i en annan.

  5. #5
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du har Blackhole och mgcamd installerat i boxen så gäller det nog bara att konfigurera upp mgcamd. När du lagt in din newcamd.list så logga in på boxen och prova att starta mgcamd för hand. Skriv först:
    killall mgcamd
    för att stoppa en ev. pågående mgcamd process. Skriv sedan:
    mgcamd
    för att starta mgcamd. Läs utskrifterna som kommer på skärmen och se om den klagar på något.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  6. #6
    den står bara med bakgrund och sen står det starting gui i rutan
    funderar lite på att den inte hann klart med flashen innan ja boota om den. inte säker. men om jag flashar om den igen borde den väl flasha sj med samma usb i front uttaget.
    den känner inte av den ens. sen lägger den in usr och några undermappar på minnet. det tycker jag är knepigt.

Liknande ämnen

  1. VU+ Solo
    Av Kallebalonka i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-12-24, 14:39
  2. vu+ solo
    Av Kammaflaje i forum Vu+
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-31, 13:45
  3. Vu+ solo
    Av ozzmosis i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-10, 17:09
  4. Vu+Solo och hdd i Vu+Duo
    Av juggeswe i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-01-19, 12:44
  5. Flash
    Av Mr.F i forum Com Hem
    Svar: 15
    Senaste inlägg: 2004-01-13, 19:49

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss