Några andra saker som jag funderat på.
PPanels, vad är den bra för?
Kan man byta kanal på "kanalen" i PIP ?
Börjat leka med LCD displayen. Har börjat ana hur den fungerar.
I LCD4Linux kan man ställa in flera LCD. Men det är väl så att man inte skall det, eftersom duo2 endast har en LCD ?
Men man kan ha flera screens. Har jag fattat rätt?
Just nu har jag samma picons som för kanallistan jag lade in med dreamboxEdit. Dessa har ju en maxupplösning 100x60 och duo2's LCD har 400x240.
De felesta syns ju, men man skulle vilja ha mer höguplösta picons.
Alla tips och förslag här är mycket välkomna
Jag har lyckats släcka min LCD skärm på min duo2.
Ser i LCD4Linux att det finns konfigurationsval för Key for Screen On/Off vilket är satt till 1651, men vilken knapp är det ?
Givetvis kan jag ändra värdet till en en annan knapp. Men vill veta vilken knapp 1651 är.
Det verkar stå config.KeyOff=165l
Men oavsett vilken knapp jag väljer kan jag inte få igång min LCD display på min duo. Jag ändrar till 2 x Info Key / Long InfoKey / 2 x FastBackwardKey / Long FastBackwardKey
Vad jag än väljer är min LCD släckt.
Den slocknade efter att jag varit inne och tittat på bilder med Bildvisaren.
i min står det "config.KeyOff=165" = "2 x FastBackwardKey"
men jag tror det har med vad du gjorde med bildvisaren.
PPanels är PLi-Panels, d.v.s. OpenPLi´s konfigurations menyer.
DreamBox orginal "Panels" och även Gemini´s meny system heter Blue-panel.
Något sånt...har jag för mig.
PIP är något helt annat och står för Picture In Picture.
Detta byter att man kan se på se på två kanaler samtidigt, en kanal över hela skärmen och den andra kanalen i ett av hörnen på bilden.
För att kunna köra detta i en tv som stöder PIP & i regel dubbla tuners.
Senast redigerad av Minime den 2014-02-11 klockan 15:27.
Tack för ditt svar. Jag uttrycker mig no väldigt klumpigt. Förlåt för detta. Behöver förtydliga min fråga :-)
Jag vet vad PIP (dvs Picture in picture är). Det jag undrar är när man har PIP bilden uppe, undrar jag hur man enkelt kan byta kanal på pip kanalen (inte huvudkanalen) ?
Tack för svaret med PLI-Panels., när jag från extensions menyn tar väljer PPanels, får jag bara upp liten "preview" i vänstra övre hörnet, i övrigt en svart skärm utan några menyer, val eller liknande.
Antar att detta skall användas för något. Men till vad eller har det hänt något hos mig ?