Sidan 7 av 9 FörstaFörsta ... 56789 SistaSista
Resultat 61 till 70 av 86

Ämne: nyinköpt duo2

  1. #61
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Stefan60 Visa inlägg
    I min 8000 med Openpli4 kan du välja automatisk timeshift i meny>inställningar>system>användargränsnitt
    Och det kan man ju på min med. :-) Som jag letat. Detta var viktigt. ÄNTLIGEN !
    Tack snälla.

  2. #62
    Medlem
    Reg.datum
    Apr 2008
    Inlägg
    99
    Tackad
    2 gånger
    jag är nyfiken på hur bildkvaliten är på denna mottagare?
    är den bättre än på en dm800hd se?

    är det någon som har jämfört båda två?

  3. #63
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Någon som vet hur man kan installera en annan EPG än den som man får upp när man trycker på EPG knappen på fjärrkontrollen?
    Går man på Extention menyn så finns där en Grafisk Multi EPG som jag tycker är bättre än den man får upp med EPG knappen. Kan man inte ändra så man får den som standard ?

    På Fjärkontrollen finns det dessutom en AV knapp som jag inte har hittat att den används på något sätt. Kan man programmera in den till något kul ?

  4. #64
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Chelsea64 Visa inlägg
    5. Skulle också vilja kunna spela in alla program med ett visst namn. Typ alla Star trek?
    Det finns en plugin som heter AutoTimer som skapar inspelningar utifrån valda kriterier. Men tyvärr inget jag använt själv så kan inte ge support.

  5. #65
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Det finns en plugin som heter AutoTimer som skapar inspelningar utifrån valda kriterier. Men tyvärr inget jag använt själv så kan inte ge support.
    Ja den ser ut att fungera som jag är ute efter. Snyggt. Tack så mycket

  6. #66
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Chelsea64 Visa inlägg
    På Fjärkontrollen finns det dessutom en AV knapp som jag inte har hittat att den används på något sätt. Kan man programmera in den till något kul ?
    Den fungerar automatiskt som ingångslägesväljare på TV:n om man konfigurerar fjärren till TV:n. Om man kan konfa den till nåt annat har jag ingen aning om.

  7. #67
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Har försökt utan framgång att ta reda på hur man får ned Picons.

    Kör Vu+ Duo2 med OpenPli 4. Det finns under plugins -> Ladda ned plugins -> picons en del att ta ned.
    Testade att ta ned tv-east-004.8 (20130521-r2) och tv-west-0008 (20130521-r2) då jag tolkade att det kanske kunde vara picons för den satelliter jag har kanaler för.
    Jag får inte upp en ända Picons i kanallistan.


    Jag får inte en ända bild i LCD displayen heller.

    Ser att dom lägger sig /media/hdd/picon

    Hoppas att någon kan hjälpa mig

  8. #68
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Jag antar att det är samma som Duo2 som Solo2, och i såna fall ska det här fungera.
    Skapa en mapp som heter "picon" under root\etc\share\enigma2 (har jag för mig), finns ju lite olika tips om hur man ska göra men jag har helt enkelt gjort så att jag gått in direkt på VUsolo2 som finns under nätverksplatser i mitt hemnätverk och gjort det den vägen. Sen har jag kopierat ner de piconerna jag vill ha direkt till den mappen så att de ligger där. Har även en mapp på hårddisken på min dator där jag lägger dem. Jag tror jag hittade en picon-fil här eller nån annan stans på nätet. Jag har ivf. inte laddat ner den genom boxen.

    Därefter så redigerar jag mina kanalistor i "Dreamboxedit 5", först laddar jag ner kanallistorna från boxen och sen redigerar jag och väljer alternativet "assign picon to channel" genom att högerklicka på kanalnamnet i redigeringsfönstret, väljer rätt picon osv. Sen laddar jag upp kanallistan till boxen igen, då är det viktigt att alternativet "ladda upp picons" är ibockat.
    Därefter ska det fungera, steget med att kopiera ner dem till boxen först ska nog inte behövas egentligen, men jag var tvungen att göra det när jag uppdaterade till OpenPli 4.

    Lite rörig beskrivning, och kanske inte det enklaste sättet att göra det? Men det har funkat för mig.

  9. #69
    Medlem
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    138
    Tackad
    3 gånger
    Nej det var en bra beskrivning, testade att hoppa över att manuell skapa picon katalogen. Det räcker med att lägga i dem i dreamboxedit och sedan skicka upp dem och precis som du skriver så måste man ha också vara noga med att man bockar i att man vill ladda upp dem till vu+ boxen.

    Jag har ställt in så att jag får mina picons i /media/hdd/picon (tror att jag har ställt in det så), det är i alla fall där dom sparas.

    Som tack för all hjälp hag får här, vill jag tipsa om en sida med fantastiska picons för våra svenska kanaler.

    http://piconpack.blogspot.se/

  10. #70
    Medlem
    Reg.datum
    Feb 2003
    Inlägg
    67
    Tackad
    6 gånger
    Tryck länge på EPG-knappen så får du upp en meny där du väljer Select default EPG type.

    Citat Ursprungligen postat av Chelsea64 Visa inlägg
    Någon som vet hur man kan installera en annan EPG än den som man får upp när man trycker på EPG knappen på fjärrkontrollen?
    Går man på Extention menyn så finns där en Grafisk Multi EPG som jag tycker är bättre än den man får upp med EPG knappen. Kan man inte ändra så man får den som standard ?

    På Fjärkontrollen finns det dessutom en AV knapp som jag inte har hittat att den används på något sätt. Kan man programmera in den till något kul ?
    VU+ Solo2
    Toroidal 90 0.8W-4.8E-9E-13E-16E-19.2E-23.5E-28.2E

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Favoritlistor i vu+duo2
    Av golfbotte i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-30, 16:42
  2. VU+ Duo2
    Av Bluto i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-28, 12:26
  3. Funderar på en VU+ Duo2
    Av Kultur i forum Vu+
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2013-09-25, 08:40
  4. Vu duo2
    Av ringo11 i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-07-18, 06:08
  5. NYINKÖPT 7020s
    Av dog i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2008-11-14, 12:48

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss