Sidan 5 av 6 FörstaFörsta ... 3456 SistaSista
Resultat 41 till 50 av 55

Ämne: alex 2 problem

  1. #41
    Jag ber så mycket om ursäkt! Men jag upptäckte när jag skrivit . Att Ni förklarat min fråga. Jag blev glad när jag kom så långt att lyckades få kontakt med Alexen.Det är inte alls min avsikt att driva med Er! Men om man nu jämför Er med mig så är Ni betydligt duktigare. Det är inte så lätt det här med dator. MVH Jan!

  2. #42
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Kortservern har du ju hemma, med ditt EGET abbonemang.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #43
    Tack! Nu skall jag nog fixa det här.

  4. #44
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JanneBerra Visa inlägg
    Hej! Nu har jag lyckats få kontakt med Alex2 från Google Gladstone Gander v2.0. Ett problem återstår hur får jag reda på kortservern till canal digital?
    Kortservern får du ordna själv. I detta forum är bara tillåtet att diskutera kortdelning inom det egna hushållet. D.v.s. att du själv sköter både kortserver och klienter och ingen utanför ditt hushåll är inblandad.
    All annan kortdelning är olaglig och får inte diskuteras här!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #45
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Fråga om Alex2.
    Har ett CD abbo i en VU+ SoloSE och det funkar fint. Om jag nu vill dela detta abbo till en annan box i hushållet kan man då med fördel använda en Alex2 som jag råkar ha liggandes?
    Eller är det enklare att gå någon annan väg? Boxen jag tänkte dela till är en Sunray triple tuner (800hd clon).

    tack.

  6. #46
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av qsecofr Visa inlägg
    Fråga om Alex2.
    Har ett CD abbo i en VU+ SoloSE och det funkar fint. Om jag nu vill dela detta abbo till en annan box i hushållet kan man då med fördel använda en Alex2 som jag råkar ha liggandes?
    Eller är det enklare att gå någon annan väg? Boxen jag tänkte dela till är en Sunray triple tuner (800hd clon).

    tack.
    Det verkar enklare att att köra en softcam på din Sunray. Oavsett om du delar via Alex2 eller softcam så kan du inte dela de pairade kanalerna om du använder sådana.
    Om du kör ditt CD-kort i en modul på Vu+ boxen kan du heller inte dela.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #47
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Det verkar enklare att att köra en softcam på din Sunray. Oavsett om du delar via Alex2 eller softcam så kan du inte dela de pairade kanalerna om du använder sådana.
    Om du kör ditt CD-kort i en modul på Vu+ boxen kan du heller inte dela.
    Jag kör med kortet direkt i Vu:n. De kanaler som funkar då kan jag dela till box nr 2?
    Vilka kanaler är pairade? är det typ sportkanalerna? De är i mitt fall helt ointressanta.

    tack.

  8. #48
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av qsecofr Visa inlägg
    Jag kör med kortet direkt i Vu:n. De kanaler som funkar då kan jag dela till box nr 2?
    Vilka kanaler är pairade? är det typ sportkanalerna? De är i mitt fall helt ointressanta.

    tack.
    Ja, det är de dyrare sportkanalerna som är pairade (än så länge).

    Om du redan kör kortet i en kortläsare på Vu+ boxen så har du redan cardsharing igång internt i boxen. Jag vet inte vilken mjukvara du kör, det kan vara t.ex. oscam eller CCcam?

    I alla fall så gäller det bara att lägga till en ytterligare användare i servermjukvaran du kör på Vu+ boxen. Sedan installerar du en softcam på Sunray-boxen och ställer in den att använda Vu+-boxen som server med den nya användaren du skapade.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #49
    Medlem qsecofrs avatar
    Reg.datum
    Sep 2009
    Inlägg
    82
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Ja, det är de dyrare sportkanalerna som är pairade (än så länge).

    Om du redan kör kortet i en kortläsare på Vu+ boxen så har du redan cardsharing igång internt i boxen. Jag vet inte vilken mjukvara du kör, det kan vara t.ex. oscam eller CCcam?

    I alla fall så gäller det bara att lägga till en ytterligare användare i servermjukvaran du kör på Vu+ boxen. Sedan installerar du en softcam på Sunray-boxen och ställer in den att använda Vu+-boxen som server med den nya användaren du skapade.
    Jag kör senaste openpli tillsammans med oscam för att få bild.
    Jag har inte konfigurerat något alls i oscam utan bara hämtat den från softcams och det räckte för att få bild.

    Användare skapar man alltså i konfigurationsfilerna för oscam på box 1? Och sedan talar man om i box 2 att den skall gå dit och titta?
    Kan du länka till någon guide för detta? Är helt grön gällande detta och behöver en knuff i rätt riktning så skall jag säkert lösa det själv.
    Det är svårt att söka när man inte är bekant med terminologin

    Är det fortfarande så att man inte kan få in HD-kanalerna på box 2?

    tack.

  10. #50
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av qsecofr Visa inlägg
    Jag kör senaste openpli tillsammans med oscam för att få bild.
    Jag har inte konfigurerat något alls i oscam utan bara hämtat den från softcams och det räckte för att få bild.

    Användare skapar man alltså i konfigurationsfilerna för oscam på box 1? Och sedan talar man om i box 2 att den skall gå dit och titta?
    Kan du länka till någon guide för detta? Är helt grön gällande detta och behöver en knuff i rätt riktning så skall jag säkert lösa det själv.
    Det är svårt att söka när man inte är bekant med terminologin

    Är det fortfarande så att man inte kan få in HD-kanalerna på box 2?

    tack.
    På Vu+ boxen är det enkelt. Det enda du behöver göra är att leta reda på filen oscam.user och lägga till ett konto där. Kopiera en befintlig [account] sektion och ändra user och password. Jag tror att filerna ligger i /etc/tuxbox/config/oscam.
    Sedan behöver du också ta reda på Vu+ boxens IP-adress och kika i filen oscam.conf vilken port och vilken key som används för newcamd. Dessa uppgifter behövs för att konfigurera Sunray-boxen.

    För att konfigurera Sunray-boxen så borde det funka att följa denna guiden:
    https://www.comhit.net/content.php/2...nt-OpenPLi-4-0

    Får du problem så får du ställa frågor. Det är lättare att hjälpa till om du då postar dina config-filer (maskera lösenord och liknande).

    På CD så funkar de opairade HD-kanalerna utmärkt med kortdelning!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. Problem med Alex v2
    Av tobbelobbe69 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 18:13
  2. Alex-cs2 problem.
    Av abbt i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-02, 17:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss