Sidan 1 av 6 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 55

Ämne: alex 2 problem

  1. #1

    alex 2 problem

    hej har en alex2 i dag som fungerar perfekt

    köpte en till sovrummet som jag inte hittar någon ca modul som fungerar

    den jag har förut är en telenor conax dvb/mpeg 2

    fungerar på båda men jag hittar ingen likvärdig som fungerar jobbigt att ta med ca modulen

    nån som har erfarenhet

    båda tv är samsung smart tv

    mvh jonas

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Menar du att det inte fungerar med en likvärdig som du provat med, eller kan du inte få tag i en likadan?

    MVH
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  3. #3
    provat med en som är avsedd från canal digital men går ej

    hittar inte likadan som jag har

    nån som har nån som vet fungrar

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Använd en modul som inte är för HD, alltså en som inte är för CI+ så ska det gå bra.

    Med andra ord en SD-modul

    Citat Ursprungligen postat av sohlberg Visa inlägg
    provat med en som är avsedd från canal digital men går ej

    hittar inte likadan som jag har

    nån som har nån som vet fungrar
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  5. #5

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Jag har testat 5-6 st sådana moduler med exakt en sådan etikett på framsidan och de har alla fungerat med Lincardemu eller LCE ihop med seasoninterface och raspberry pi eller TP-link wr703n.

    Du kör den med baud=8861 om du kör Lincardemu-0.21a

    De fungerar även på din Alex-cs!

    Jag kan dock inte garantera till 100% att det skulle vara någon annan mjukvara i denna än det varit i mina, men du har ju öppet köp antar jag?

    MVH


    Citat Ursprungligen postat av sohlberg Visa inlägg
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #7
    Hej! Jag heter Jan. Har nyligen skaffat en Alex2, men jag får det inte att fungera. Jag har två datorer en med windows7, en med windows xp professional. Tacksam om Du vill höra av Dig, om hur Du fått det att fungera. Mitt email xxxxx@telia.com . Tel. xxxxxx. MVH Jan!

    /Personliga uppgifter bortediterade. atomized
    Senast redigerad av atomized den 2015-08-17 klockan 09:43.

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JanneBerra Visa inlägg
    Hej! Jag heter Jan. Har nyligen skaffat en Alex2, men jag får det inte att fungera. Jag har två datorer en med windows7, en med windows xp professional. Tacksam om Du vill höra av Dig, om hur Du fått det att fungera. Mitt email xxxxx@telia.com . Tel. xxxxxx. MVH Jan!
    Ett forum är i första hand till för att man ställer sina frågor i lämplig tråd och får dem besvarade där. Forumet bygger på att alla ska kunna ta del av frågorna och svaren för att kunskapen ska spridas.

    Det är inte tänkt att forumet ska vara en plats där man kan beställa privat support. Det är också olämpligt att sprida sina privata kontaktuppgifter på internet, därför tog jag bort dem.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Donator Plows avatar
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    606
    Tackad
    12 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Jag har testat 5-6 st sådana moduler med exakt en sådan etikett på framsidan och de har alla fungerat med Lincardemu eller LCE ihop med seasoninterface och raspberry pi eller TP-link wr703n.

    Du kör den med baud=8861 om du kör Lincardemu-0.21a

    De fungerar även på din Alex-cs!

    Jag kan dock inte garantera till 100% att det skulle vara någon annan mjukvara i denna än det varit i mina, men du har ju öppet köp antar jag?

    MVH
    Kan du inte skicka upp en binär som fungerar på Raspen ?
    Rust Never Sleeps

  10. #10
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Finns beskrivet här: http://www.comhit.net/showthread.php...kar+lincardemu ganska detaljerat hur du kompilerar en egen binär på din raspberry.
    Allt måste inte fungera genom ett klick....

    MVH
    Senast redigerad av _com_bort_ den 2015-08-18 klockan 22:42.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

Liknande ämnen

  1. Problem med Alex v2
    Av tobbelobbe69 i forum Övriga mottagare
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-02-22, 19:13
  2. Alex-cs2 problem.
    Av abbt i forum Boxer
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-12-02, 18:42

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss