Jag kör dreamboxedit via wine...
Jag kör dreamboxedit via wine...
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Hmmmm.
Jag brukar skicka över mina favoritlistor mha ftp till /etc/enigma2.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Har inte haft ett problem sen jag gick tillbaka till newnigma igen. Innan krascha boxen hela tiden. buggade ut rent allmänt så openpli på mina boxar är en big no no. Känns som teamet bakom openpli inte kan koda längre.
Lägg in openpli 3.0 så alla problem försvinner senaste openpli 4.0 har lite problem även med att startar lite trög....när man startar om enigma tar det också lite tid
men funkar fin med openpli 3.0.
Hmmmmm.
Samma fel med OpenPli3.0 (senaste), OpenPLi 2.1 (DM800). Så det hjälper inte. OBS !! Jag har bara orginalboxar, inga klonsvammel.
Linux rules!
Nu vet jag 100% fel på Mtuner det är bara Mtuner har såna problem när du söker kanaler den hämtar bara hälften och det är så på alla satelliter !
Jag vet även du använder original box.
Jag har 2st boxar med M tuner och kör openpli 3.0 har inga problem med att hitta alla kanaler.
Hmmmm.
Jag hittar 650 kanaler på Astra (som alltid) & bara 300 kanaler på Thor (tidigare 650), olika tuner på de olika boxarna. Jag har 3 st DM800, 1 st DM800SE, 4 st DM500HD samt en VU+ Solo2, samma fel på alla boxarna. Enda gemensamma nämnaren är OpenPLi.
Linux rules!