Resultat 1 till 7 av 7

Ämne: Inbyggd wifi-adapter fungerar ej

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger

    Inbyggd wifi-adapter fungerar ej

    Hej,

    Jag hittar ingenting i min box för att få igång den inbyggda wifi-adaptern. Har en DM800HD SE med A8P och inbyggt wifi. Kör OpenPli 4.
    Kollar under Setup - System - Network men där finns bara LAN som alternativ. Finns ingenting som tyder på att WLAN ska gå att aktivera.

    Någon som råkat ut för samma sak och löst detta? Något package att installera? Någon config-fil att ändra? Går det på något sätt att få fram vilket chipset det inbyggda nätverkskortet är byggt på?

    En annan fråga också, hur ställer man in tiden? Har valt rätt timezone men datumet envisas med att vara 1970-01-01...

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    200
    Tackad
    3 gånger
    Det kan vara så att Imagen som är installerad inte stödjer WiFi och då bör du hitta en image som passar din box och har stöd för WiFi. Detta hände mig också, hittade en ny image med WiFi och det löste sig.

    Angående tiden så ska det även gå att ställa in manuellt, som det ser ut nu (1970-01-01) vill den ställa in tiden via Internet och eftersom du inte har anslutning så blir det fel

  3. #3
    Tiden brukar man väl få när man får in en kanal. Sen körde jag openpli 4.0 med en usb wifi sticka, och det funkade.

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Ok, har inte fått igång några kanaler än så tiden kan bero på det.

    Däremot wifi blir jag inte klok på. Under network så finns det inget annat att välja än LAN. Om man ändå kunde få upp en meny så skule man göra manuella inställningar och testa men nu finns inte WLAN som alternativ och inget tyder på att nätverkskortet för trådlöst fungerar. Ska testa att avinstallera drivrutinerna rt8172cu och återinstallera dem. Ev. flasha om boxen igen och se om något blir annorlunda.

  5. #5
    Min zyxel NWD-270N funkade direkt. Plug and play

  6. #6
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    8
    Tackad
    1 gånger
    Om någon annan råkar ut för samma problem så kan jag meddela att WLAN dök upp som ett nytt alternativ under Network efter att ha flashat in OpenPli 3.0. Ingen skillnad mellan 3.0 & 4.0 mer än att 3.0 känns mer stabilt och "färdigutvecklat".

    Ang. tiden så rättade den självklart till sig så fort jag gjort en kanalsökning

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av trify Visa inlägg
    Ok, har inte fått igång några kanaler än så tiden kan bero på det.

    Däremot wifi blir jag inte klok på. Under network så finns det inget annat att välja än LAN. Om man ändå kunde få upp en meny så skule man göra manuella inställningar och testa men nu finns inte WLAN som alternativ och inget tyder på att nätverkskortet för trådlöst fungerar. Ska testa att avinstallera drivrutinerna rt8172cu och återinstallera dem. Ev. flasha om boxen igen och se om något blir annorlunda.
    Jag har en likadan box och kör Newnigma2. Inga problem med wifi där.


    Edit: Såg först nu att du hade löst problemet, men nu har du ett alternativ iaf!

Liknande ämnen

  1. realtek rtl8187 usb wifi adapter
    Av lakens i forum Vu+
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2013-12-24, 13:34
  2. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-11-25, 16:06
  3. Svar: 6
    Senaste inlägg: 2013-01-13, 15:38
  4. streama HD över wifi fungerar men hur ?
    Av crille44 i forum Dreambox
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2012-09-24, 13:56
  5. usb wifi adapter till Vu + solo
    Av lamp i forum Vu+
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-05-14, 14:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss