Resultat 1 till 9 av 9

Ämne: Dreambox nörd

  1. #1

    Dreambox nörd

    Tjenare alla tack för ett mycket bra forum

    nu till mitt problem har en db800hd för parabol och ett programkort för cd
    hur får jag dessa att synka med varanndra så man kan se tv på db800

    har suttit I forumet och last en massa inlägg men fattar fortfarande inte hur jag ska gå tillväga
    tacksam för svar↨ m.v.h patrik

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    installera en image sen oscam som kortserver är det orginal eller clone?

    http://www.comhit.net/content.php/28...nt-OpenPLi-4-0
    Senast redigerad av jo1 den 2014-01-10 klockan 18:38.

  3. #3
    tack för svaret prblemet är att jag inte vet hur man gör vilket program hur kopplas db osv.....

  4. #4
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    13
    Tackad
    2 gånger
    patrik66: Hvorfor har du i det hele tatt kjøpt deg Dreambox om du ikke har sjekket og lært deg litt på forhånd? Dreambox er ikke en tuner for "hvermannsen", men krever faktisk litt kunnskap.. Ikke ondt ment, men vil du bare se TV, bruk heller en originaltuner

    Ellers kan du kan jo starte med å ta en titt på Dreamboxtråden her på forummet: http://www.comhit.net/showthread.php...-f%C3%B6rst%21

    Lykke til!
    Senast redigerad av Kerberos den 2014-01-10 klockan 20:01. Anledning: Skrivefeil

  5. #5
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    som kerberos säger varför köper du något som di inte vet vad när hur man ska göra
    kör med cd orginal box så är problemet löst
    annars får du sitta masser med timmar på forumet och ställa masser med fråger
    och sen om du fattar svarena du får så kan det funka annars
    så läs masser finns här hur mycket som helst om det
    och frågan är varför du vill ha en db800hd för att titta på cd?

  6. #6
    har haft folk som programmerat min box men nu tycker jag det är dax att lära mej själv

    har suttit och last på forumet I flera dagar men då man inte har kunskaper så fattar man ju inte någonting

    trodde att det var ett forum för sådana som jag som ville lära sej från början och inte fuska som jag gjort innan

  7. #7
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    Flasha enligt guiden här:
    http://www.dream-multimedia-tv.de/en...rmware-browser

    Rekommenderad image openPli http://openpli.org/ om det är en orginalbox

    eller clonpatchad dito från www.dreamoem.com

    Installera plugin/softcam som heter CCcam (fungerar direkt med CD-kort) bara att stoppa i kortet och titta på kanalerna efter komplett installation och setup
    Multitasking means screwing up several things at once.


  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    patrik66
    då är det bara att läsa masser och ställa masser av fråger
    och lycka till hoppas du får igång det
    sen skulle du ha skrivit detta från början men hoppas du får igång det

  9. #9
    Färsking
    Reg.datum
    Dec 2013
    Inlägg
    13
    Tackad
    2 gånger
    Citat Ursprungligen postat av patrik66 Visa inlägg
    har haft folk som programmerat min box men nu tycker jag det är dax att lära mej själv

    har suttit och last på forumet I flera dagar men då man inte har kunskaper så fattar man ju inte någonting

    trodde att det var ett forum för sådana som jag som ville lära sej från början och inte fuska som jag gjort innan

    Hei igjen Patric66.

    Ja, de fleste forum er åpne for å hjelpe "n00bs", men det du spør om, har blitt spurt om så veldig mange ganger at folk henviser til at du må lese deg opp til hvertfall ett minimum av kompetanse på Dreambox selv, så vil det sette deg i stand til å spørre spørsmål som er litt mer "intelligente" enn at "jeg skjønner ingen ting"..

    Grunnleggende Linux-kunnskaper er en fordel, prøv å forstå hva ett image er.. så kan du selv legge inn nytt image (operativsystem) på Dreamboxen din..

    Prøv å google "flash dreambox" eller lignende.. Finnes MASSE imager til Dreambox der ute, og her er smaken som baken, delt. Selv kjører jeg NewNigma2 på en DM800HD, og denne er veldig enkel å legge inn nytt image på.. Google "dreambox flash" så dukker det opp en utmerket guide på hvordan legge inn nytt image på din box..

    Kom deg dit, så kan vi fortsette diskusjonen her

Liknande ämnen

  1. Svar: 3
    Senaste inlägg: 2013-10-08, 11:12
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 11:49
  3. Streama från dreambox till dreambox
    Av wendigo i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2009-04-04, 12:51
  4. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2009-03-05, 05:39
  5. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2006-11-15, 16:18

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss