Där står det: IP,Nätmask,Namnserver och gateway.När jag sedan skriver in ping och min IP i prompten så får jag upp "fel kommando" så jag verkar vara riktigt rudis.....
Där står det: IP,Nätmask,Namnserver och gateway.När jag sedan skriver in ping och min IP i prompten så får jag upp "fel kommando" så jag verkar vara riktigt rudis.....
Senast redigerad av Petkan den 2014-01-12 klockan 13:02.
Hmmm
Vilken variant av Linux har du på datorn ??
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
på dreamboxen menar du? Problemet förmig är att jag inte kan se om jag har internetförbindelse för att kunna lägga upp nya softcams....i kommandotolken behöver jag få hjälp med vad och hur jag skriver in. Jag har skrivit ping och IP men då får jag upp felmeddelande. Så snälla hjälp mig....
Du måste berätta lite mer om det ska gå att hjälpa dig!
Du pratar om kommandoprompten, vilken kommandoprompt? Menar du i boxen eller i datorn? Om du pratar om datorn, är det Windows i datorn?
Du kan inte få nån meningsfull hjälp om du inte beskriver din situation och vad du gör på ett bättre sätt...
Tala om vad det står för värden på IP,Nätmask,Namnserver och gateway i boxen?
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Okej! Det är windows i datorn och när jag går in på nätverk i boxen så står det IP 192.168.1.100 jag vill veta vad dreamboxens IP är för att kunna se om jag kan via boxen ta emot plugins för att i nästa skede kunna lägga in en ny softcam. Behöver jagen nätverkskabel mellan datorn och dreamboxen om jag ska kunna surfa till den?
Är jag ute och cyklar??
Senast redigerad av Petkan den 2014-01-12 klockan 15:29.
Jag lägger ner det här nu för du är inte samarbetsvillig. Jag tänker inte sitta här och ställa "tjugo frågor" bara för att få reda på vad som är ditt problem. Det är du som har problem och behöver hjälp. Jag klarar mig bra ändå!
Om jag ställer fyra-fem frågor till dig för att kunna hjälpa dig och du bara orkar svara på en av dem så skiter jag i detta...
Och ja, du är helt ute och cyklar fast kanske inte på det viset du tror...
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Sorry!! Det är inte min mening. Jag är inte så bra på det här bara....vill du veta det som står i nätverk på dreamboxen så är IP:192.168.1.100, nätmask:255.255.255.0, namnserver:192.168.1.1 och gateway:192.168.1.1 jag är tacksam för din hjälp![]()