Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: Uppgradera till enigma 2 dm600

  1. #1

    Uppgradera till enigma 2 dm600

    Hej,
    Har en dm600pvr med enigma 1, jag vill uppgradera den till enigma 2, hur gör man? Måste jag installera om alla mgcamd och newcs om jag uppgraderar eller går det att uppgradera den utan att tappa alla inställningar/addons?

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Den går väll inte att uppgradera eller?

  3. #3
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Tror inte det finns något smidigt sätt att uppgradera på, du borde dock bara behöva göra backup på newcs.xml, mg_cfg och newcamd.list

    Tänk på att ett E2 för DM600 aldrig blev final, och är långsammare och potentiellt instabil. Är du inte ute efter någon specifik funktion är det bättre att stanna på E1.

    Har själv dock tänkt testa PCD 9.0 på min brors DM600 för att se om Partnerbox fungerar ok.

  4. #4
    Jag har en dm600 och när jag går in på softcams/cardservers för att lägga in Cccam som exempel så stannar det vid "vänligen vänta" rutan. Då hänger sig allt och jag måste dra ur strömsladden för att få boxen att funka igen. Det här händer vid varje uppladdning av nya plugins mm. Vad ska jag göra för att få detta att funka???
    Mvh Peter

  5. #5

    DM600 problem med softcams

    Jag har en dm600 och när jag går in på softcams/cardservers för att lägga in Cccam som exempel så stannar det vid "vänligen vänta" rutan. Då hänger sig allt och jag måste dra ur strömsladden för att få boxen att funka igen. Det här händer vid varje uppladdning av nya plugins mm. Vad ska jag göra för att få detta att funka???
    Mvh Peter

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    May 2007
    Inlägg
    337
    Tackad
    26 gånger
    @petcan
    Det verkar vara ett nytt ämne, varför inte öppna en ny thread?
    Jag antar att du har Gemini mjukvara.
    Vad händer ifall du väntar t.ex. 1 minut? Får du upp en ruta med ett kryss på som det står: "ERROR. Kan inte slå upp värdnamnet?"
    Isåfall har du en för gammal version av Gemini, och då är länken för gammal i boxen.
    Det enda som hjälper då är ominstallation, men då förlorar alla settings. Ibland kan detta vara den enklaste vägen att komma fram.
    Lycka till.

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av viairdeto Visa inlägg
    @petcan
    Det verkar vara ett nytt ämne, varför inte öppna en ny thread?
    Jag antar att du har Gemini mjukvara.
    Vad händer ifall du väntar t.ex. 1 minut? Får du upp en ruta med ett kryss på som det står: "ERROR. Kan inte slå upp värdnamnet?"
    Isåfall har du en för gammal version av Gemini, och då är länken för gammal i boxen.
    Det enda som hjälper då är ominstallation, men då förlorar alla settings. Ibland kan detta vara den enklaste vägen att komma fram.
    Lycka till.
    Jag är grymt tacksam för ditt svar och hjälp då jag inte är någon Zlatan på detta ....jag har iaf Enigma 1. Och jag får som sagt upp "vänta rutan" och jag kan inte göra ngt med fjärrkontrollen hur länge jag än väntar. Jag har tidigare använt mgcamd-1.35a men behöver nu byta till Cccam och mgcamd är ibockade med grönt i listan. När jag försöker ta bort i "remove software" händer samma sak...allt bara låser sig!! Hoppas du förstod vad jag menade?? Tack som faan på förhand
    Mvh Peter

  8. #8
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Har du kollat dina nätverksinställningar i boxen? Du måste ha fungerande inställningar för DNS för att boxen ska kunna hitta ut på internet och hämta hem plugins.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  9. #9
    Ok hur ser jag det? I nätverksrutan har jag "aktivera nätverk" ibockat. Behöver jag ha DhCP ibockat åxå? Eller är det ngt annat jag behöver göra?

  10. #10
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Vad har du image ? Vad har du för IP-adress på boxen ? Kan du surfa till boxen ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Samma kanallista till enigma 1/2
    Av balob i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-07-07, 08:15
  2. Enigma 2 till MAC
    Av mikimaus i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2011-09-13, 22:30
  3. uppgradera bl75 till 76 ?
    Av grov i forum Dreambox
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-12-09, 16:10
  4. Hur uppgradera SIM 2.0 till SIM 2.01 ?
    Av imported_Harry_ i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2010-03-26, 15:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss