Resultat 1 till 10 av 29

Ämne: nybörjar problem...

Hybridvisning

Föregående inlägg Föregående inlägg   Nästa inlägg Nästa inlägg
  1. #1
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Bytte också från dm 600 till VU+solo2, bara för att det var många i forumet som "hyllar" Vu +solo2 boxen.
    Har aldrig haft problem med Dm600 men Vu boxen är rena skit, bilden fryser, dålig ljud, svag tuner ,hdmi plötslig slutar att fungera...
    Undrar bara om det är VU+ försäljare som skriver så bra om Vu boxar ?

  2. #2
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Bytte också från dm 600 till VU+solo2, bara för att det var många i forumet som "hyllar" Vu +solo2 boxen.
    Har aldrig haft problem med Dm600 men Vu boxen är rena skit, bilden fryser, dålig ljud, svag tuner ,hdmi plötslig slutar att fungera...
    Undrar bara om det är VU+ försäljare som skriver så bra om Vu boxar ?
    Tråkigt att höra om dina dåliga erfarenheter av Vu+! Är det en originalbox eller en klon du har?

    Jag tillhör väl dem som talar gott om Vu+ men den erfarenhet jag har är ifrån min egen Vu+ Duo. Den har gått som en klocka. En Solo2 vill jag gärna ha men plånboken har inte räckt till ännu.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  3. #3
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Köpte den som original, men hur kan jag kolla om det är klon ? Har aldrig hört om Vu+solo2 som klon.

  4. #4
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Köpte den som original, men hur kan jag kolla om det är klon ? Har aldrig hört om Vu+solo2 som klon.
    Har du köpt den som original så är det säkert det.
    De som köper kloner köper dem från Kina.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #5
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Har du köpt den som original så är det säkert det.
    De som köper kloner köper dem från Kina.
    Tack för svaret, blev lite orolig att det är kopia, köpte boxen hos Almsat i Göteborg.

    En till fråga. Installerade mgcamd 1.35 och BH, tror du om det skulle vara bättre med mgcamd 1.38 ?

  6. #6
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Tack för svaret, blev lite orolig att det är kopia, köpte boxen hos Almsat i Göteborg.

    En till fråga. Installerade mgcamd 1.35 och BH, tror du om det skulle vara bättre med mgcamd 1.38 ?
    Jag vet att det varit en del problem med mgcamd i OpenPli. Det kanske kan vara en del av orsaken till dina problem.
    Jag skulle föreslå att du provar att byta till CCcam för att se om det gör skillnad. Jag kör själv med CCcam sedan nåt halvår tillbaka och det går fint.
    Antingen kör du bara CCcam med en N-line mot din newcamdserver som vanligt. Då behöver du inte ändra något på serversidan. Eller också byter du till CCcam-protokoll som jag beskrivit i denna tråden:
    http://www.comhit.net/showthread.php...-fungerande-au
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger
    Jag kör open pli3.0 och mgcamd 1.35 på min vu+solo2 box och den funkar klockrent. den krossar min dm800hd se klon.

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Lite sent svar förstås, men jag kan ju dela av mig med mina erfarenheter av det så kanske nån annan har hjälp av det.
    Jag kör en VU+ Solo2 och en Solo med Viasat och CD, kör Oscam som server på Solo2 och Cccam på Solo.
    Har konfigurerat med hjälp av http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post202227 och http://www.comhit.net/showthread.php...-fungerande-au

    Har inte haft Solon mer än några dagar men hittills har Solo2 fungerat klockrent sen jag fick den att fungera i Augusti och Solo:n fungerat klockrent sen jag fick det att fungera.
    Körde till att börja med OpenPli 3 på Solo2 (och har gjort sen början) och OpenPli 4 på Solo. Igår uppgraderade jag dessutom Solo2 till OpenPli 4.
    Jag måste återigen tacka för guiderna och tipsen på det här forumet, kanon!

Liknande ämnen

  1. Nybörjar hjälp!
    Av Patrick5 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 08:03
  2. nybörjar fråga.
    Av san_miguel i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 20:52
  3. Nybörjar fråga
    Av hellow i forum Viasat
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 15:41
  4. ett par nybörjar frågor
    Av pemani i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2003-08-22, 10:45
  5. [LÖST] Nybörjar hjälp!!
    Av Squeezer i forum Com Hem
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 08:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss