Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 21 till 29 av 29

Ämne: nybörjar problem...

  1. #21
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Tack för svaret, blev lite orolig att det är kopia, köpte boxen hos Almsat i Göteborg.

    En till fråga. Installerade mgcamd 1.35 och BH, tror du om det skulle vara bättre med mgcamd 1.38 ?
    Jag vet att det varit en del problem med mgcamd i OpenPli. Det kanske kan vara en del av orsaken till dina problem.
    Jag skulle föreslå att du provar att byta till CCcam för att se om det gör skillnad. Jag kör själv med CCcam sedan nåt halvår tillbaka och det går fint.
    Antingen kör du bara CCcam med en N-line mot din newcamdserver som vanligt. Då behöver du inte ändra något på serversidan. Eller också byter du till CCcam-protokoll som jag beskrivit i denna tråden:
    http://www.comhit.net/showthread.php...-fungerande-au
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  2. #22
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    181
    Tackad
    4 gånger
    Jag kör open pli3.0 och mgcamd 1.35 på min vu+solo2 box och den funkar klockrent. den krossar min dm800hd se klon.

  3. #23
    Seniormedlem Jicaralas avatar
    Reg.datum
    Dec 2010
    Inlägg
    291
    Tackad
    24 gånger
    Citat Ursprungligen postat av kobbelibobbe Visa inlägg
    1. när jag byter mellan kanaler måste jag ibland starta om softcam för att få bild på kanalen jag bytt till. vad är galet då?
    Förmodligen är det när du byter mellan en kodad och en okodad kanal?
    Troligtvis behöver du bara lägga denna nya raden:

    CWS_KEEPALIVE = 300

    I filen newcamd.list som du hittar under /var/keys/ (som pekar till /usr/keys/). Detta gäller för en DreamBox DM-800 HD SE, någon annan får tipsa dig/rätta mig om den ligger på ett annat ställe på din box.

  4. #24
    Löste som sagt aldrig problem 2 så jag gick tillbaka med vu+ solo2 boxen och tog en vu+ solo...samma problem med denna...så jag sitter kvar med min gammla dm600 har ett mystisk problem med den men jag gör nog en ny tråd av det för ordningens skull

    Tusen tack för att ni engagerat er i mina problem!!!

  5. #25
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2013
    Inlägg
    28
    Tackad
    4 gånger
    Lite sent svar förstås, men jag kan ju dela av mig med mina erfarenheter av det så kanske nån annan har hjälp av det.
    Jag kör en VU+ Solo2 och en Solo med Viasat och CD, kör Oscam som server på Solo2 och Cccam på Solo.
    Har konfigurerat med hjälp av http://www.comhit.net/showthread.php...l=1#post202227 och http://www.comhit.net/showthread.php...-fungerande-au

    Har inte haft Solon mer än några dagar men hittills har Solo2 fungerat klockrent sen jag fick den att fungera i Augusti och Solo:n fungerat klockrent sen jag fick det att fungera.
    Körde till att börja med OpenPli 3 på Solo2 (och har gjort sen början) och OpenPli 4 på Solo. Igår uppgraderade jag dessutom Solo2 till OpenPli 4.
    Jag måste återigen tacka för guiderna och tipsen på det här forumet, kanon!

  6. #26
    Har nu inför sommaren och fotbolls VMköpt en tredje ny box. Miraclebox mini premium HD...den har samma problem den hittar alla kanaler på Thor men inte en endaste på Astra 4.8E...men likförbannat så har jag fungerande Astra på DM600...kollar jag satfinder är det 0% på Astra...bra förslag på åtgärder någon? har provar olika images men med samma resultat...har inga problem camd längre dock =)
    Senast redigerad av kobbelibobbe den 2014-05-22 klockan 20:08.

  7. #27
    känns lite som problemet här: http://www.comhit.net/archive/index.php/t-26240.html men jag kan väl inte lyckats köpa 3 trasiga boxar? eller?
    Senast redigerad av kobbelibobbe den 2014-05-22 klockan 21:55.

  8. #28
    Funderar på att byta DiSEqC..kan det vars så att dm600 klarar att köra med den jag har men inte nyare boxar??


    Sent from my iPhone using Tapatalk

  9. #29
    allt fungerar nu med ny switch

Liknande ämnen

  1. Nybörjar hjälp!
    Av Patrick5 i forum Dreambox
    Svar: 14
    Senaste inlägg: 2010-08-13, 08:03
  2. nybörjar fråga.
    Av san_miguel i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-02-15, 20:52
  3. Nybörjar fråga
    Av hellow i forum Viasat
    Svar: 28
    Senaste inlägg: 2004-04-05, 15:41
  4. ett par nybörjar frågor
    Av pemani i forum Com Hem
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2003-08-22, 10:45
  5. [LÖST] Nybörjar hjälp!!
    Av Squeezer i forum Com Hem
    Svar: 27
    Senaste inlägg: 2002-12-17, 08:03

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss