Ladda ner en ny istället, konstigt att den saknas?
Men det kanske funkar att lägga in B: { 06 } längst ner i filen![]()
Ladda ner en ny istället, konstigt att den saknas?
Men det kanske funkar att lägga in B: { 06 } längst ner i filen![]()
okej ska se om jag fixar det..
Är det någon som förstår varför jag inte hittar några kanaler på 4.8E ASTRA??
Dosan du har kallas DISEqC-switch.
Det kan vara att LNBn är dåligt inställd, glappande kontakter, oxid på ledarna, fukt,...
Det kan var så att din DiseqC-switch fungerar mindre bra ihop med din Vu+. Det är tyvärr vanligt att Dreambox m.fl. fungerar dåligt ihop med vissa fabrikat av DiseqC-switchar. Ev. kan det hjälpa om du byter till en annan image i boxen. Säkrast är att välja en DiseqC-switch av ett kvalitetsfabrikat som Spaun eller EMP Centauri.
Men det är inte bara så att du missat något i LNB-inställningarna i boxen?
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
tack alla som svarat, jag väljer att packa ner boxen och tatillbaka den till affären...var inte sugen på att måsta byta en massa kringkomponenter för att få den att fungera...särsklit inte i -20
Bytte också från dm 600 till VU+solo2, bara för att det var många i forumet som "hyllar" Vu +solo2 boxen.
Har aldrig haft problem med Dm600 men Vu boxen är rena skit, bilden fryser, dålig ljud, svag tuner ,hdmi plötslig slutar att fungera...
Undrar bara om det är VU+ försäljare som skriver så bra om Vu boxar ?
Tråkigt att höra om dina dåliga erfarenheter av Vu+! Är det en originalbox eller en klon du har?
Jag tillhör väl dem som talar gott om Vu+ men den erfarenhet jag har är ifrån min egen Vu+ Duo. Den har gått som en klocka. En Solo2 vill jag gärna ha men plånboken har inte räckt till ännu.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Har nu inför sommaren och fotbolls VMköpt en tredje ny box. Miraclebox mini premium HD...den har samma problem den hittar alla kanaler på Thor men inte en endaste på Astra 4.8E...men likförbannat så har jag fungerande Astra på DM600...kollar jag satfinder är det 0% på Astra...bra förslag på åtgärder någon? har provar olika images men med samma resultat...har inga problem camd längre dock =)
Senast redigerad av kobbelibobbe den 2014-05-22 klockan 20:08.
känns lite som problemet här: http://www.comhit.net/archive/index.php/t-26240.html men jag kan väl inte lyckats köpa 3 trasiga boxar? eller?
Senast redigerad av kobbelibobbe den 2014-05-22 klockan 21:55.