Sidan 1 av 4 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 32

Ämne: Dreambox, inspelning med Boxer och HD-kanaler?

  1. #1
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Tackad
    1 gånger

    Dreambox, inspelning med Boxer och HD-kanaler?

    Som rubriken tyder behöver jag veta om det går att använda en Dreambox med mitt Boxer-abb?

    Har även tänkt sätta en HDD i den och använda PVR-funktionen i boxen till inspelning, även av HD-kanalerna.

    Går det överhuvudtaget? Vad behöver jag isf? En DM800HD SE med DVB-T(2)-tuner?

    Är det något annat jag bör veta, så informera mig gärna!


    Tack!

  2. #2
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Tackad
    1 gånger
    Någon borde väl ha ett svar. Ni är ju experter hela högen!

  3. #3
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Att montera in en hårddisk är inga problem. Jag har sämre koll på Boxer men det ser ju ut som andra har lyckats att få igång det, dock behöver du något som läser ditt Boxer kort, kanske CCcam fixar det jag vet inte Lägger du in openpli4 på burken så kan du lätt ladda ner CCcam från plugin menyn.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Söök är din bästa vän!
    Man måste ha en DVB T2 Box eller CA module CI+ i en TV eller Box som har I CI+module plats
    samt ett programkort från Boxer eller i kombination med Clone+ eller Alex i en CI+ modul för att HD Kanaler ska fungera. Spela in går det bara en kanal i taget via CI+ modulen samtså tror jag den inspelning på DVBT2-och mpeg4 kanalena blir krypterad så du kan bara spela upp inspelningen i den boxen den spelades in
    se även
    http://www.comhit.net/showthread.php...027#post216027
    Det fungerar med DM800SE Och USB sticka DVBT2 men då fungerar bara SVT1 och SVT2 i HD, resten som går i SD fungerar.
    Läs denna tråd
    http://www.comhit.net/showthread.php...lt-i-DM800HDse

  5. #5
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2004
    Inlägg
    53
    Tackad
    1 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    Söök är din bästa vän!
    Man måste ha en DVB T2 Box eller CA module CI+ i en TV eller Box som har I CI+module plats
    samt ett programkort från Boxer eller i kombination med Clone+ eller Alex i en CI+ modul för att HD Kanaler ska fungera. Spela in går det bara en kanal i taget via CI+ modulen samtså tror jag den inspelning på DVBT2-och mpeg4 kanalena blir krypterad så du kan bara spela upp inspelningen i den boxen den spelades in
    se även
    http://www.comhit.net/showthread.php...027#post216027
    Det fungerar med DM800SE Och USB sticka DVBT2 men då fungerar bara SVT1 och SVT2 i HD, resten som går i SD fungerar.
    Läs denna tråd
    http://www.comhit.net/showthread.php...lt-i-DM800HDse

    Jag kör själv Comhem, så har ingen aning om hur Boxer fungerar. Tänkte sälja en Dreambox och köparen vill att det skall fungera felfritt från början.

    Men om jag har förstått det rätt skall det funka om jag har en DM800 HD SE med DVB-t2-tuner och Boxer CI+-modul (http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=774397) i TV:n?

    Då är det bara att tuta och köra?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    DM800 HD SE med DVB-t2-tuner och Boxer CI+-modul i TV:n kommer inte att fungera!
    Har du Boxer CI+-modul i TV:n och andvänder den inbyggda Boxermottageran DVB-T2 så fungerar det med kort i CI+ modulen och även Alex eller Clone+ i dagsläget. DM800 HD SE har ingen CA modul plats ju!
    Ska DM fungera så måste man ha en DM8000 (samt original måste det var eftersom det i dagsläget den som som klarar kernel3 som behövs föratt DVBT2 tunern ska fungera)

    >edit: 140119
    DM8000 med USB TVBT2 tuner fungerar ej, den läser ej CA modulplatsen på kodade kanaler när du andväder USB tunern. SVT 1HD och SVT2 HD fungerar. Men om du har en intern DVBT tuner i DM8000 så får du alla som sänds i SD samt mpeg4 att fungera tillsammans med en CI+ modul och kort. SVT1 HD och SVT2 HD fungerar ej.

    Med Miraclebox DVBT2 och CI+ modul så fungerar det fullt ut.
    Senast redigerad av Freelock den 2014-01-19 klockan 09:02. Anledning: >edit: 140119 DM8000

  7. #7
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Freelock Visa inlägg
    DM800 HD SE med DVB-t2-tuner och Boxer CI+-modul i TV:n kommer inte att fungera!
    Har du Boxer CI+-modul i TV:n och andvänder den inbyggda Boxermottageran DVB-T2 så fungerar det med kort i CI+ modulen och även Alex eller Clone+ i dagsläget. DM800 HD SE har ingen CA modul plats ju!
    Ska DM fungera så måste man ha en DM8000 (samt original måste det var eftersom det i dagsläget den som som klarar kernel3 som behövs föratt DVBT2 tunern ska fungera.
    Se ovan

    >edit: 140119
    DM8000 med USB TVBT2 tuner fungerar ej, den läser ej CA modulplatsen på kodade kanaler när du andväder USB tunern. SVT 1HD och SVT2 HD fungerar. Men om du har en intern DVBT tuner i DM8000 så får du alla som sänds i SD samt mpeg4 att fungera tillsammans med en CI+ modul och kort. SVT1 HD och SVT2 HD fungerar ej.
    Med Miraclebox DVBT2 tuner internt placerade och CI+ modul så fungerar det fullt ut. Just nu.
    Senast redigerad av Freelock den 2014-01-31 klockan 20:24. Anledning: Just nu.

  8. #8
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2003
    Inlägg
    909
    Tackad
    144 gånger
    Uppdatering: 14-11-12
    Nu finns sunray sr4 T2 Tuner 3 in 1 tuner Triple tuner för Sunray4 HDse SR4 800HDse receiver
    "Sunray SR4 Plus" som fungerar fullt ut i en DM8000 för den har CA modul plats. Kernel 1.6 eller 3.2 fungerar.
    Alla SD- och HD kanaler inkl DVB T2 fungerar tillsammans med CI+ modul. "Sunray SR4 Plus T2" Tunern finns att köpa hos Ali express.

  9. #9
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    Jag har en original DM8000. Men är mest intresserad av Svt1+2HD. Har inget Boxerabb.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

  10. #10
    Seniormedlem Stickans avatar
    Reg.datum
    Dec 2002
    Inlägg
    789
    Tackad
    15 gånger
    T2 funkar utmärkt i min Vu+Duo2. Kanske för att BlackHole img innehåller rätt drivers.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk
    Senast redigerad av Stickan den 2014-11-28 klockan 12:05.
    Vu+Ultimo 4K DM900uhd DM920uhd DM7080HD

Liknande ämnen

  1. inspelning på dreambox 800hd se s
    Av akpe i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2013-10-22, 19:19
  2. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2012-07-18, 10:29
  3. Svar: 7
    Senaste inlägg: 2012-05-19, 19:26
  4. Dreambox och inspelning av boxer kanaler
    Av DennisOlof i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2008-12-09, 11:14
  5. Inspelning med dreambox
    Av pengo i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2006-01-05, 11:21

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss