Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 12 av 12

Ämne: no ca found, har provat allt ...

  1. #11
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger

    no ca found, har provat allt ...

    Har du testat med dreamup 1.3.3.2 eller 1.3.3.4? De brukar lösa uppgiften varje gång. Du måste självklart välja rätt COM-port för att få kontakt.

    När boxen sen är redo för flashning lägger du in RÄTT bootloader. När det är klart kan du koppla bort nollmodemkabeln och dra ut strömadaptern. Håll sedan inne powerknappen medans du kopplar in strömmen, håll knappen intryckt tills du ser ***STOP*** och boxens IP-adress i displayen. Nu är du redo att flasha som vanligt via web-läsaren! Och ta för Guds skull rätt image för din box. Lycka till!
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  2. #12
    jag har provat med 1.3.3.2, 1.3.3.4, 1.3.3.8, 1.3.3.9, 1.3.3.11, sunray 1.3.3.7 och den forhike/natas patchade utan framgång. Tror det grundläggande problemet är att den inte får "box type" för när jag ansluter strömmen händer inget och med tanke på hur många ggr jag provat och med olika box ip då jag inte vet riktigt det är så nåt borde funkat tycker jag.
    enda gången jag får den längre är när jag lurar igång den med en annan dm800 så dreamup startar och sedan snabbt byter till den trasiga och då går den så långt att den börjar boota som vanligt och då man får bild får man hardware felmeddelandet så på nåt vis funkar kommunikationen men den vägrar "box type". vad är det som styrt den signalen ?
    Senast redigerad av Tweety den 2014-01-19 klockan 14:34.

Liknande ämnen

  1. Svart bild, provat allt?
    Av Beffa i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 23:24
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 19:28
  3. Nån som provat Samsung DCB 9401Z med CD:S kabel nät?
    Av swansson i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 18:07
  4. Någon som har provat viaallz2 1.8?
    Av grabben i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 06:52
  5. Någon som provat Emulatorek10?
    Av bmwmpower i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 14:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss