Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 12

Ämne: no ca found, har provat allt ...

  1. #1

    no ca found, har provat allt ...

    skulle lägga in en ny image i en dm800hd pvr klon och sedan blev det "ERR01 NO CA FOUND" och tänkte bara göra som man brukar med den natas patchade dreamup men den identifierar inte boxen och inget händer. provat flera andra dreamup också utan resultat även provat ett annat sim 2.01 jag hade, det enda som jag får att reagera på är om jag startar men en annan likadan box och sedan hotswoppar till den andra så går den igång hela vägen till starten av imagen men där står det "system message - hardware could not be verified. pleese contact dream multimedia support." och sen kommar man inte längre ...

  2. #2

  3. #3
    blir samma problem med att inget händer då man ansluter strömmen, ingen box type eller annan aktivitet ... porten verkar ändå fungera på nåt sätt då den går igång efter att jag hotswappar med en annan likadan box. kör med usb rs232 adapter och nollmodemkabel men då fastnar senare

  4. #4
    Hej.. jag hade samma problem igår. Jag er ner en dreamup som någon hade gjort något med och då fick jag kontakt.. kunde då ladda ner botlodder ssl84 och när det var gjort kunde jag använda en gammal firefox för att ladda ner openpli.. vet inte hur kan dig min dreamup men den funkar iallafall för mig

  5. #5
    jag har provat 5-6 stycken olika dreamup men ingen vill connecta, då jag förberett dreamup och ska ansluta ström och sen gör det händer inget ... men om jag lurar igång programmet med att snabbt byta från en annan likadan box så att den börjar ladda upp så går den igång och bootar ända till början på imagen som ligger i men där får jag "hardware could not be verified ... " sen är det stopp så det känns ändå som att porten fungerar men ändå inte ...

  6. #6
    vet inte om det är ett långskott men när du satt dit kabelen ska du trycka connect och därefter slå på strömmen i boxen...
    "DreamUP_patched_by_forhike_and_natas" så heter min dreamup

  7. #7
    det är samma dreamup som jag brukar använda mig av och på det sätt som du förklarar och det har fungerat för mig utan problem tidigare men med just den här boxen verkar inget funka ...

  8. #8
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    2 gånger
    Jag hade något liknade fel enda sättet jag kom åt boxen så fick koppla en nätverks kabel i mellan datorn och DB och köra med usb rs232 adapter och nollmodemkabel då fick kontakt med DB med dreamup.Men fråga inte varför jag behövde kabel mellan dator och DB.Så fungera det för mej

  9. #9
    Citat Ursprungligen postat av Stollen Visa inlägg
    Jag hade något liknade fel enda sättet jag kom åt boxen så fick koppla en nätverks kabel i mellan datorn och DB och köra med usb rs232 adapter och nollmodemkabel då fick kontakt med DB med dreamup.Men fråga inte varför jag behövde kabel mellan dator och DB.Så fungera det för mej

    ok, före du använde nätverkskabeln fick du nån reaktion på "box type" längst ner i dreamup eller fick du som jag ingen som helst reaktion i programmet ?

  10. #10
    Färsking
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    26
    Tackad
    2 gånger
    Det kommer jag inte ihåg hur det var men jag fick bocka Use Network så att jag såg dator ( ip nummer) i select one , sen start jag om dreamup och valde serial port (com port) så fick jag kontakt med DB .Så la in boot #84 först.

Liknande ämnen

  1. Svart bild, provat allt?
    Av Beffa i forum Dreambox
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 22:24
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2005-12-29, 18:28
  3. Nån som provat Samsung DCB 9401Z med CD:S kabel nät?
    Av swansson i forum Övriga mottagare
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2005-01-02, 17:07
  4. Någon som har provat viaallz2 1.8?
    Av grabben i forum Boxer
    Svar: 8
    Senaste inlägg: 2004-07-09, 05:52
  5. Någon som provat Emulatorek10?
    Av bmwmpower i forum Canal Digital
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2003-12-29, 13:57

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss