Det stämmer bra atomized hans box är klon exakt som min vu+solo2 funkade endast med openpli från 18:e Dec inte senare.
Bifogad fil 1951
Det stämmer bra atomized hans box är klon exakt som min vu+solo2 funkade endast med openpli från 18:e Dec inte senare.
Bifogad fil 1951
Senast redigerad av Ibrahim den 2014-01-19 klockan 11:00.
Tack Ibrahim! Bilderna stämmer.
Min kompis klonbox ser ut som den övre boxen på bilden.
Men det är jättesvårt att se skillnad på dom.
Man måste ställa dom på varandra, som på bilden och fingranska baksidan för att se någon skillnad.
Senast redigerad av Lill-Hasse den 2014-01-19 klockan 11:13.
Första frågan är ju vilken information din kompis fick när han köpte boxen? Är den såld som ett original så är det klart bedrägeri att leverera en klon istället! Är den å andra sidan såld som en klon kan man ju inte klaga...
Hur mycket sämre en klon är än originalet är omöjligt att svara på. Det lär i alla fall bli mycket krångligare med ev. garanti-ärenden med en klon. Sedan kan säkert kvaliteten på klonerna variera en hel del beroende på var den är tillverkad. I vilket fall tycker jag det är dumt att vara begränsad av en klon och inte kunna lägga in vilka images man vill m.m. Sedan i Vu+ fall så är det ingen dramatisk prisskillnad mellan original och klon så då tycker jag att man lika gärna kan gynna den riktiga tillverkaren Vu+ som faktiskt säljer bra boxar till justa priser.
Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!
Original & klon
Moderkortet kvalitet är 99% samma bild kvalitet 100% samma
klon har sämre fjärrkontroll,skall,plåt och skruvar.....även skillnad när man streamar,,, med originalet funkar bättre jag har märkt under senaste månaderna.
men om vi bara tittar på kanaler så ser man inga skillnader.
Senast redigerad av Ibrahim den 2014-01-19 klockan 11:43.
+ att clone inte funkar med senaste VU+ drivers![]()
och att flera av de större image tillverkarna inte stödjer cloner
som sagt köp orginal
Här har du länken
Lycka till
Stort tack Ibrahim!
//korpen