Resultat 1 till 8 av 8

Ämne: Svt Extra? verkar inte funka

  1. #1

    Svt Extra? verkar inte funka

    Har köpt mig en boxer nu och alla kanalen utom svt extra funkar med orginal baspaket kort, har lite taskig mottagning men allt funkar med en ufo antenn så då borde det väll även den funka eller?
    Har dock inte kunnat testa canal+ ännu men alla andra kanaler ligger på ca 25db s/n inte så lysande men ändå. Boxen är en sagem 5510
    Ideer om vad som är problemet.......

  2. #2
    Vad jag vet använder SVT den kanalen väldigt sällan. Den är oftast svart.

  3. #3
    När du får bättre mottagning kan du prova med att knappa in dem senaste koder..

    hur du gör står under guider.. klicka på länken bredvid mitt namn..

    Obs. troligen samma meny som i den gamla sagem boxen. PS.

  4. #4
    Citat Ursprungligen postat av Herman
    Vad jag vet använder SVT den kanalen väldigt sällan. Den är oftast svart.
    Men borde de inte i så fall ligga en logga eller något ute, inte bara flimmer & brus?
    De konstiga är att zappar jag till kanalen blir det bara en fryst bild från föregående kanal och slår jag av & på boxen så kommer sagems menyruta upp och så står det vg vänta därefter börjar boxen starta om sig konternuerligt(stavning?) :roll:

    För tillfället sitter sendas kort i läsaren! Alltså behövs ingen koduppdatering :!:

  5. #5
    Jag håller med digatt någon form av testbild borde ligga ute. I mitt fall med en Nokia 212t är det bara svart.

    Det här är vad jag hittade på SVT:s hemsida.

    SVT STARTAR DIGITALA SVT EXTRA
    Den 14 januari 2002 startade SVT en ny digital kanal - SVT Extra. Det är en kanal, i vilken idag ca en halv miljon hushåll har möjlighet att se evenemang eller program, som av olika skäl inte kan sändas alls eller sändas i sin helhet i SVT1 eller SVT2. Kanalen kommer att sändas i det digitala marknätet (Senda o Boxer) och på satellit via Canal Digital samt i com hems och UPCs digitala kabelnät.

    SVT Sport kommer att sända mer från OS i SVT Extra och ytterligare en extra OS-kanal - SVT OS-Extra och SVT OS-Extra 2. På så sätt ger SVT ytterligare ca 400 timmar från OS i Salt Lake City till digitalpubliken. Tillsammans med det som sänds i SVT1 och SVT2 blir det ca 700 timmar från OS.

    - SVT Extra ska ge ett mervärde och kommer att utvecklas mer och mer under året, säger SVTs programdirektör Leif Jakobsson. - Den är en generös tilläggstjänst för digitalpubliken, som vi ser stora möjligheter i.

    Mer information om kanalerna finns hos kundtjänsterna och på webbsidor:
    Boxer, kundtjänst: 020-21 10 00
    Canal Digital, kundtjänst:08-772 27 50
    com hem, kundtjänst: 020-55 00 00
    UPC, kundtjänst: 08-578 250 50

  6. #6
    sir izza
    Gäst
    Hej på er alla!

    Om jag fattat allt rätt så är SVT Extra numera BARNKANALEN.

    sir izza

  7. #7
    Citat Ursprungligen postat av sir izza
    Hej på er alla!

    Om jag fattat allt rätt så är SVT Extra numera BARNKANALEN.

    sir izza
    Humm, men varför finns då svt extra med bland kanalerna efter installationen, används den inte så skulle dom väll plockat bort den så att den inte hittas alls eller :?:

  8. #8
    För att någon förvirrad person gjort kanallistan? EXTRA ingår i SVT 24 sen Barnkanalen startades.
    ALLA frågor ska ställas publikt i forumet och inte via PM till ComHit crew.

Liknande ämnen

  1. Hmm, detta verkar ju inte så genomtänkt...
    Av Kokkivoxx i forum Övriga mottagare
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2010-04-26, 22:53
  2. Svar: 12
    Senaste inlägg: 2010-02-16, 07:52
  3. Får fan inte det att funka....
    Av Jouko i forum Canal Digital
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2004-12-24, 20:08

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss