Resultat 1 till 4 av 4

Ämne: Tvillingkort i Finland.

  1. #1
    Färsking
    Reg.datum
    Sep 2005
    Inlägg
    11
    Tackad
    1 gånger

    Tvillingkort i Finland.

    Hej

    Har försökt leta tråd, men då dom är lite gamla ställe jag frågan igen.

    Mina föräldrar har sommarställe i Finland, och tänkte skaffa tvillingkort på canaldigital eller viasat.

    Funkar det med båda eller har nån spärrat det på nått sätt?

  2. #2
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Även om trådarna är gamla, samma saker gäller fortfarande.

    Först måste man ha ett huvudabonnemang, t.ex. Viasat eller CD. Sedan kan man skaffa flera kort till detta. Det är huvudabonnemangets ägare, adress, person, som betalar för alla korten (fakturan osv). Det är viktigt att känna till om man t.ex. ska använda on-demand tjänster för film osv. I övrigt finns det inte några merkostnader.

    Alla korten kan sedan användas oberoende av geografisk placering, det enda som krävs, är en box samt kort (eventuellt kopplat till boxen, aktiverat, testat att det fungerar osv), och sedan en parabol och lite kabel på de platser boxen (boxarna) ska användas. I stort sett fungerar Viasat och CD i hela Europa, det enda som krävs om man befinner sig långt söder ut är något större parabol än de vanliga storlekarna vi har här, samt att CD är lättare att ta emot pga "footprint" från satelliten.

    Ska inte finnas några spärrar som jag känner till, man bör undvika on-demand, filmer och annat om man befinner sig i annat land. Visserligen så tror jag "play" grejer via dator som t.ex. Viaplay, fungerar ändå, då jag tror man bara loggar in och sedan kommer kostnaden på fakturan (eller om man kan se det på sitt konto online).

    Sådär, är det något som är otydligt, eller jag missat. Eller är allt tydligt nu för TS.

    P.S. Du får inte berätta för CD eller Viasat att du ska använda utrustningen utomlands (eller ens fråga). Utan du beställer bara, fixar fram alla prylar, ser till att boxen och kortet fungerar (rullar på utan problem) innan du installerar och fixar allt på sommarstället. Vill man inte ha tvillingkort, kan man alltid ta med sig den boxen man har (med kortet), den kan användas på sommarstället, det fungerar också fint.

  3. #3
    Hur hittar ni kunniga kanaler?

  4. #4
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmm.

    Har du provat med en kanalsökning ?
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

Liknande ämnen

  1. Boxer i Finland
    Av zille i forum Boxer
    Svar: 23
    Senaste inlägg: 2007-08-30, 20:33
  2. TV Finland och TV6, Uppsala.
    Av mangez_79 i forum Com Hem
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2007-05-09, 22:01
  3. TV4+ i Finland?
    Av kopparknekten i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2003-12-23, 20:11
  4. tv2 finland
    Av anders501 i forum Övrigt
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-12, 14:05
  5. Boxer i finland!
    Av getttosmurf i forum Boxer
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 17:43

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss