Sidan 5 av 5 FörstaFörsta ... 345
Resultat 41 till 44 av 44

Ämne: OpenPLi 3.0 eller 4.0?

  1. #41
    Jag installerade Open Pli 4.0 på min box nu i helgen. Hade Open Pli 2.1 på den innan.

    Det är en dm800hdse klon (Sunray) och nästan allt har funkat riktigt bra. Det enda som har buggat sig lite är vissa matroska-filer med DTS-ljud.
    Den får för sig att börja spela upp filen på nåt random ställe trots att jag inte har kollat på den tidigare, och det hjälper inte att reseta bokmärket.
    Kör man igång någon matroska fil utan DTS en snabbis så funkar de som vanligt igen. Sen har jag väl fått någon grönskärm där med.

    Men overall har det funkat bra, även timeshifting.

  2. #42
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Aug 2010
    Inlägg
    424
    Tackad
    8 gånger
    Läste inte allt i denna tråd, men jag kör följande, DM500HD(v1) openpli4, DM7020HD(v1) openpli4, DM7020HD(v1) openpli4, Vu+Solo2 openpli4, Vu+Solo2 openpli4... Har inga som helst problem med openpli4 eller openpli3 och openpli2 som jag körde innan.
    Samtliga boxar är orginal boxar. Köp inte KLON boxar är mitt råd, har ni inte råd med Dreambox köp orginal Vu+Solo2 den är billig som orginal och bättre än samtliga Dreamboxar(enligt min mening alla behöver inte hålla med)

  3. #43
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    Aldrig ägt en klon häller. Anser det lamt och extrsmt "fattigt" typ som att åka buss istället för taxi i new york. Köper du klon stödjer du krimenella i ett komunist land. De mutar polisen sen kan de jobba på ostört. De använder frabriker efter stängning för att tillverka sin skit.

    så klo är då ruttat det bara kan bli.
    Ok dreambox orginal är pissdyr. Köp en vu+ solo2 som ovan säger det är lätt den bästa boxen på marknaden. Jag personligen ger i te mycket för openpli heller utan anser att newnigma2 image är den bästa för mitt behov. Men skulle man behöva välja så skulle jag nog ta 2.1 av pli då den är stabil som sjuton... jag provade 4 för ett tag sen blev bara galen av alla buggar så jag sulade iväg den redan efter en vecka

  4. #44
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2011
    Inlägg
    445
    Tackad
    34 gånger
    hmm måste ha varit ordentligt laddad när jag hävde ur mej det där igår natt hehe... minns inte ens jag sagt det. ahhja jag får bjuda lite på mej själv i min dumhet :P

Liknande ämnen

  1. OpenPLI 3.0 eller 4.0 till A8P Sim .?
    Av Freddev i forum Dreambox
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2013-11-17, 18:43
  2. [LÖST] Behöver filer från openpli 3.0 eller 4.0
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 19:21
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 18:18
  4. Openpli
    Av larsmag i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 19:47
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 21:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss