Sidan 3 av 5 FörstaFörsta 12345 SistaSista
Resultat 21 till 30 av 44

Ämne: OpenPLi 3.0 eller 4.0?

  1. #21
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Vi får huvudvärk på dig snart, du kan inte ändra dig hit och dit och komma med felaktig information.

    Kolla upp ordentigt vad som gäller innan du skriver ut det som "sanning" på forumet.
    Sedan skadar det inte om man försöker formulera sig så gott man bara kan också.

    No hard feelings!

    MVH

    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Jag får huvudvärk snart
    Om du läser noga så vet du vad man menar.
    Jag har inte skrivit nåt om dm800hd och dm7025 !!!!!! Rodak skrev openpli 3.0 får inte fler uppdateringar!!!! och jag svarade så länge openpli 2.1 och 3.0 finns den får nya funktionen !!!! openpli 3.0 stoppad för dm800 och dm7025....men inte för dm800se .....allt jag skrev här menade dm800se för jag har inte nån annan box.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  2. #22
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Vi får huvudvärk på dig snart, du kan inte ändra dig hit och dit och komma med felaktig information.

    Kolla upp ordentigt vad som gäller innan du skriver ut det som "sanning" på forumet.
    Sedan skadar det inte om man försöker formulera sig så gott man bara kan också.

    No hard feelings!

    MVH
    Jag svär ni behöver stor tandläkare ni kan inte läsa ni ger fel info......openpli 2.1 och 3.0 gäller fortfarande för dm800se !!!!!!!!
    om du inte förstår så bytt huvudet istället.skriv vad du vill....själv vet jag vad jag skrivit och vad jag har pratat om !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  3. #23
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Nje OpenPLi 2.1 är rätt obsolet, sista versionen av den uppdaterades 2012-09-24.
    Däremot så är 3.0 fortfarande aktuell... och uppdaterades senast 2014-01-02.
    Man kan nog se OpenPLi 3.0 som "stable" version även om den står som "beta"

    OpenPLi 4.0 är senaste utvecklings versionen och fortfarande under tung utveckling.
    Vilket innebär att en sak kan fungera bra i en tidigare build, men helt plötsligt sluta fungera i den senaste då det kontinuerligt fixas buggar, blir till lagd nya funktioner men även ständigt och rätt troligt att det till kommer andra buggar.
    Senast redigerad av Minime den 2014-01-22 klockan 09:31.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  4. #24
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av rodak Visa inlägg
    Borta kommer väl aldrig att ske? Alltid någon som har backup på en image.
    Openpli 3 är historia och får inga nya funktioner eller buggfixar. Openpli 3 är nerlagt och OpenPli 4 har tagit över.
    Det var det jag skrev från början och det jag menade från början.

    Men ja, just det, du har ju alltid 100% rätt. Måste va jag som är dum. Openpli 3 utvecklas och får buggfixar snabbare än openpli 4. Ska genast installera openpli 3 så att jag hänger med i utvecklingen. Måste även hitta en Windows 95 installation också....

    https://mobile.twitter.com/openpli


    Skickat från min GT-N7100 via Tapatalk
    Rodak jag har inte skrivit jag har alltid rätt !och jag säger inte jag är duktig vi är här för att hjälpa varandra och alla är duktiga på något ingen är bäst i forumet !!!
    snälla ni måste förstå det är inte fel att köra med openpli 2.1 eller 3.0 de är redan klara o de har alla funktionen nu.....det är helt ok om man kör openpli 3.0
    vad spelar det för roll om man bara tittar på kanaler?den image är bra som man tycker att det är bra.....det är inte alltid bra man bara uppgraderar och uppgraderar
    den jag som tänker på mest att flashminnet det är oerhört viktigt om vill installera några problem om du har openpli 4.0 hur kan du installera t.ex mediaportal.
    om kanske några månader du kan inte ha dm800se openpli image blir större o större.
    själv kan jag använda openpli 2.1 3.0 och 4.0 det spelar ingen roll för mig....jag tänker mera på flashminnet men ni tänker mera buggfixar o utveckling.
    om man kör med vu+solo2 det är helt ok med openpli 4.0 för den har större flashminnet.
    ni som kör med openpli 4.0 och dm800se hur mycket utrymma ni har på flashminnet?
    om ni vill att era dm800se funkar bra så måste ni tänka på flashminnet annars ni får störningar.

  5. #25
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Minime Visa inlägg
    Nje OpenPLi 2.1 är rätt obsolet, sista versionen av den uppdaterades 2012-09-24.
    Däremot så är 3.0 fortfarande aktuell... och uppdaterades senast 2014-01-02.
    OpenPLi 4.0 är senaste utvecklings versionen och fortfarande under tung utveckling...
    Det stämmer bra.....jag kör nu openpli 3.0 och den uppdateras fortfarande senaste uppdateringen var 16:e Jan.

  6. #26
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2009
    Inlägg
    766
    Tackad
    39 gånger
    Senaste uppdateringen av openpli 3.0 var 2014-01-02 enligt openpli:s downloadsida.


    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Det stämmer bra.....jag kör nu openpli 3.0 och den uppdateras fortfarande senaste uppdateringen var 16:e Jan.
    Seasoninterface, Humax CX-1201C, Samsung DCB-B270Z, MP3.6 usb, WindowsXP/7, Fausto1.44

  7. #27
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av _com_bort_ Visa inlägg
    Senaste uppdateringen av openpli 3.0 var 2014-01-02 enligt openpli:s downloadsida.
    Jag ska ta en bild på det ok när jag åker hem.

  8. #28
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    snälla ni måste förstå det är inte fel att köra med openpli 2.1 eller 3.0 de är redan klara o de har alla funktionen nu
    INGEN har påstått att man inte kan köra 2.1 eller 3.0. Du skrev följande:
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Så länge openpli 2.1 och 3.0 finns får de nya funktioner !!!! annars varför de finns?
    Vilket inte är sant. Det är det ENDA folk kommenterade.
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    det är inte alltid bra man bara uppgraderar och uppgraderar
    Ingen har heller påstått att man måste köra senaste.

    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    när openpli 2.1 och 3.0 borta då säger vi något annat.
    Vad menar du med "borta"?

    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    själv vet jag vad jag skrivit och vad jag har pratat om !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Fler utropstecken gör inte att man förstår dig bättre eller vad du säger mer sant.

    Vi har full förståelse för att svenska inte är ditt förstaspråk, men det betyder bara att man måste vara extra tydlig när man uttrycker sig. Läs om eller använd google translate. Sätt dig inte i försvarsställning direkt och tro att alla är emot dig.

    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Jag svär ni behöver stor tandläkare ni kan inte läsa ni ger fel info......
    Tror ingen här läser med tänderna. Och tandläkarens kroppshydda påverkar nog heller inte hans eventuella ingrepp.

  9. #29
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    INGEN har påstått att man inte kan köra 2.1 eller 3.0. Du skrev följande:

    Vilket inte är sant. Det är det ENDA folk kommenterade.

    Ingen har heller påstått att man måste köra senaste.


    Vad menar du med "borta"?


    Fler utropstecken gör inte att man förstår dig bättre eller vad du säger mer sant.

    Vi har full förståelse för att svenska inte är ditt förstaspråk, men det betyder bara att man måste vara extra tydlig när man uttrycker sig. Läs om eller använd google translate. Sätt dig inte i försvarsställning direkt och tro att alla är emot dig.


    Tror ingen här läser med tänderna. Och tandläkarens kroppshydda påverkar nog heller inte hans eventuella ingrepp.
    Jag svär du behöver en riktig tandläkare.....läs noga vad jag skrev och vad jag menade så vet du jag menade...allt jag skrev det är bra för dreambox användare
    men om du inte förstår vad jag ska göra?Jag är invandrare men jag har inte något problem med svenska språket....om du tycker att jag uttrycker fel,du kan så gärna skriva
    vad menar du??????????eller rätta till mig istället skriva en tidning med massa rad.....skriv alltid kort tror du jag läser hela tidningen?

  10. #30
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2005
    Inlägg
    237
    Tackad
    22 gånger
    Här fungerar OpenPli 4,0 strålande på mina 2 DM800SE sim 2,10 även de köpta i KINA. Men på min SUNRAY 4 blir det GRÖN skärm ibland. Köpte en DM800SE wifi sim 2,10 av en medlem här och även den ROCKAR fett med PLI 4,0

Liknande ämnen

  1. OpenPLI 3.0 eller 4.0 till A8P Sim .?
    Av Freddev i forum Dreambox
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2013-11-17, 18:43
  2. [LÖST] Behöver filer från openpli 3.0 eller 4.0
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 19:21
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 18:18
  4. Openpli
    Av larsmag i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 19:47
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 21:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss