Sidan 1 av 5 123 ... SistaSista
Resultat 1 till 10 av 44

Ämne: OpenPLi 3.0 eller 4.0?

  1. #1
    Seniormedlem mattheos avatar
    Reg.datum
    Aug 2009
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    419
    Tackad
    34 gånger

    OpenPLi 3.0 eller 4.0?

    Jag har läst att bland annat Ibrahim här på forumet, som för övrigt verkar väldigt kunnig och insatt, anser att man bör hålla sig till OpenPLi 3.0 och inte köra 4.0 på Dreambox.
    Finns det fler som delar hans synpunkt?
    Jag inbillar mig själv att jag har lite mer strul sen jag bytte till 4.0 men det kan finnas andra orsaker... Plugins, konfigurationer mm.

    Kom gärna med synpunkter!

    Jag kör gjstrooms "OpenPLi-4.0-beta-dm800se #ssl84d" dailybuild.

    Och JA, jag har en klon men det är inte det som vi behöver diskutera i denna tråd!

  2. #2
    ComHit Crew wildones avatar
    Reg.datum
    Jan 2004
    Inlägg
    1 484
    Tackad
    62 gånger
    jag har kört 4:an i snart 3 månader och har inte upplevt några problem alls. Men det kanske är jag som haft tur

    Påpekar att jag kör detta på en DM800 HD SE tillverkad och såld i Kina
    Senast redigerad av wildone den 2014-01-21 klockan 11:41.
    Multitasking means screwing up several things at once.


  3. #3
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Ärligt talat Openpli 4.0 är inte stabil för dreamboxar jag har även kört på klon och original boxar jag får grön skärm då o då och ibland boxen hänger sig
    det är lite trög också.....funkar fin i vu+solo2......den tar lite kraft från processor o minnet ....jag känner så det är inte lika stabil som openpli 3.0
    flashminnet är bara 60MB openpli 4.0 tar även mera plats det är bra man har minst 10mb ledig på flashminnet annars boxen hänger sig ofta man får lite störningar.

  4. #4
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av mattheo Visa inlägg
    Jag har läst att bland annat Ibrahim här på forumet, som för övrigt verkar väldigt kunnig och insatt, anser att man bör hålla sig till OpenPLi 3.0 och inte köra 4.0 på Dreambox.
    Finns det fler som delar hans synpunkt?
    Jag inbillar mig själv att jag har lite mer strul sen jag bytte till 4.0 men det kan finnas andra orsaker... Plugins, konfigurationer mm.

    Kom gärna med synpunkter!

    Jag kör gjstrooms "OpenPLi-4.0-beta-dm800se #ssl84d" dailybuild.

    Och JA, jag har en klon men det är inte det som vi behöver diskutera i denna tråd!
    det där med "kunnig och insatt" får stå för dig...

    jag tror tvärt om, att berätta om det är klon eller äkta kanske visar ett mönster, om tillräckligt många svarar.
    själv kör jag 4.0 på en äkta dm500hd (alltid påslagen) och det är bergstabilt...inte ett fel...

  5. #5
    Köpte en DM800HDse klon för två veckor sen via mydalle.com. Den kom för några dagar sen. Lade in OpenPli 4.0, samma som mattheo ovan. Fungerar klockrent.
    Det med att boxen blir instabil har jag inte märkt något av ännu.
    Bör tilläggas att jag har ställt in boxen att den ska stänga av sig helt om man varit inaktiv. Så den bootas ju om ganska ofta, eftersom att den stänger av sig under natten. (inte om jag spelar in eller nåt sånt)
    Kanske tar bort eventuella problem?

    Har ställt in det så för att spara på både ström hemma och fläkt i boxen. Läst att fläkten inte ska vara av alltför bra kvalitet. :-P

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk

  6. #6
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Jag kör OpenPli 4.0 på mina boxar (2 st dm800se, 2 st dm500HD, 1 st VU+ Solo2) & jag bootar aldrig om dem. Har aldrig haft några som helst problem med stabilitet. Så snacket om att OpenPli 4 ska vara skaig är bara nys. Har naturligtvis bara orginalboxar, så "felet" kanske finns på klonboxar.
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  7. #7
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    129
    Tackad
    5 gånger
    funkar problemfritt hos mig med, 2.1sim

  8. #8
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av matkoh Visa inlägg
    Hmmmm.

    Jag kör OpenPli 4.0 på mina boxar (2 st dm800se, 2 st dm500HD, 1 st VU+ Solo2) & jag bootar aldrig om dem. Har aldrig haft några som helst problem med stabilitet. Så snacket om att OpenPli 4 ska vara skaig är bara nys. Har naturligtvis bara orginalboxar, så "felet" kanske finns på klonboxar.
    Jag har också original box testat Openpli 4.0 funkar inte bra för mig lite trög när den startar,grön skärm+ hänger sig då o då
    De har kanske fixat nu......så länge trejan funkar uppgraderar inte jag till 4.0 för jag ser inga skillnader det är samma funktion.
    O.B.S....ta aldrig nån image som tar mera plats 60mb flashminnet dm800se har !!!
    om man tar openpli 4.0 som är 49.55MB 10mb kvar om du installerar 2 program så flashminnet är nästan full hur kan boxen funka stabil?
    man måste tänka på flashminnet ,,,det är inte bara lägga in vilken image som helst
    om nån vill installera mediaportal med openpli 4.0 så går det inte !!!!!! men det går med openpli 3.0 för den har mindre storlek.

  9. #9
    Medlem
    Reg.datum
    Nov 2007
    Inlägg
    30
    Tackad
    2 gånger
    Jag kör en DM800HDse clon (SiM2.1), kör med OpenPLi 4 och jag kan inte säga att jag har stött på några som helst problem. Upplever den som stabil. De första versionerna var ganska buggiga, vilket de varnat för också. Dock har de senaste daily builds varit stabila för mig. Det är bara till att testa och utvärdera själv.

  10. #10
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Det är bra att man testar själv man förlorar ingenting om openpli 4.0 är bra ni kan behålla den,om det är inte bra så ni kan gå tillbaka till openpli 3.0
    Det hände mig när jag hade openpli 4.0 jag har inte haft sim2 på länge. Men jag testade för 2 veckor sen med original o klon box med sim A8P
    Jag skrev tidigare också kanske pli har fixat alla problem i senaste version.
    Ni är fria ni kan köra både med openpli 3.0 och 4.0......det är alltid bra att man testar själv.

Liknande ämnen

  1. OpenPLI 3.0 eller 4.0 till A8P Sim .?
    Av Freddev i forum Dreambox
    Svar: 43
    Senaste inlägg: 2013-11-17, 18:43
  2. [LÖST] Behöver filer från openpli 3.0 eller 4.0
    Av Ibrahim i forum Dreambox
    Svar: 36
    Senaste inlägg: 2013-10-01, 19:21
  3. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2012-01-30, 18:18
  4. Openpli
    Av larsmag i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2011-06-01, 19:47
  5. Svar: 4
    Senaste inlägg: 2010-03-23, 21:06

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss