Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 14 av 14

Ämne: Clone problem filer och inställningar försvinner?

  1. #11
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    Börja med att följa matkoh:s tips och logga in på boxen och slå kommandot:
    df -h
    för att se om det är problem med utrymmet innan du gör något annat.
    Jag är säker på det GP3 image är över 50MB han har installerat ts media,ts panel cccam och mgcamd kanske mera han har inte så mycket plats kvar.
    Radera ts panel och ts media annars det är lika bra köra openpli 2.1 eller 3.0 mindre storlek och 95% samma utseende
    Dreambox är snart värdelös att ha om vill installera mera plugin.....jag menar inte V2
    Senast redigerad av Ibrahim den 2014-01-22 klockan 12:08.

  2. #12
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Tack för alla tips.. Matkho testar jag först sedan går jag loss på vad Ibrahim föreslår att ta bort lite skräp..
    Skall testa allt då jag kommit hem.

    Skall eventuellt till min andra 800HD se Clon testa openpli men vilken är stabilast och vilken skulle ni rekommendera? gärna en länk till den..
    Tror att jag bara kan köra 1.6 images men det skall vist gå att uppdatera bootloadern så att jag kan köra på 2.0 images men där behöver jag er hjälp med..
    Men då krävs vad jag förstår även nya drivrutiner till boxen eller har jag fel?

  3. #13
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Citat Ursprungligen postat av wizz Visa inlägg
    Tack för alla tips.. Matkho testar jag först sedan går jag loss på vad Ibrahim föreslår att ta bort lite skräp..
    Skall testa allt då jag kommit hem.

    Skall eventuellt till min andra 800HD se Clon testa openpli men vilken är stabilast och vilken skulle ni rekommendera? gärna en länk till den..
    Tror att jag bara kan köra 1.6 images men det skall vist gå att uppdatera bootloadern så att jag kan köra på 2.0 images men där behöver jag er hjälp med..
    Men då krävs vad jag förstår även nya drivrutiner till boxen eller har jag fel?
    Du behöver inte ssl84 du har redan ....kör denna image....funkar hur bra som helst.
    http://www.dreamoem.com/showthread.p...se-by-gjstroom

  4. #14
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Har tagit tag i detta nu efter att jag fått tid över och en ny fungerande TV då den gammla gett upp
    Blev en ny flash av boxen med Openpli som Ibrahim rekomenderade och allt verkar flyta på som det skall..

Liknande ämnen

  1. Svar: 2
    Senaste inlägg: 2012-11-20, 15:18
  2. Svar: 8
    Senaste inlägg: 2012-10-19, 07:48
  3. Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-07-31, 23:25
  4. Svar: 9
    Senaste inlägg: 2012-02-24, 07:38
  5. Svar: 1
    Senaste inlägg: 2008-08-06, 00:17

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss