Sidan 4 av 8 FörstaFörsta ... 23456 ... SistaSista
Resultat 31 till 40 av 78

Ämne: O.B.S....Jag lämnar forumet

  1. #31
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Nightride, så sant, själv försöker jag undvika många trådar som spårar ut eller där man gör ett inlägg och sedan blir det bara soppa av allt, då låter jag tråden vara och bryr mig inte helt enkelt, läser inte ens tråden. Det är liksom avklarat och avslutat. Det kommer alltid nya trådar att ta del av.

    Plus det är många här som skriver om dreambox osv, men då det är sällan trådar dyker upp där jag kan hjälpa till svarar jag helt enkelt inte. Mitt område ligger delvis utanför forumet eftersom man pratar mycket om cardsharing och boxar som fixar detta. Jag har visserligen parabol men orkade aldrig pula med dessa boxar utan sitter kvar på mitt CD med vit box (samt hårddisk till för inspelning). Funkar bra, blir aldrig problem. Mest den anledningen, jag orkar helt enkelt inte inte hålla på med dreambox.

    Synd att TS lämnar forumet.

  2. #32
    Medlem Nightrides avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    11 gånger
    Välkommen åter in i värmen. ;-)
    DM800HDse OpenPli 3.0
    incertum est converti ad certitudinem
    ovisshet är till för att övergå till visshet

  3. #33
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Jag vill tacka dem som vill att jag ska komma tillbaka...och jag respekterar era kommenterar.
    Jag ska göra en comeback för era skull .....era kommenterar betyder mycket för mig och gör mig glad.
    Nu finns jag här för er igen och jag struntar i allt.
    Välkommen tillbaka Ibrahim.

  4. #34
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Feb 2007
    Inlägg
    246
    Tackad
    2 gånger
    Trevligt att du är tillbaks lbrahim

  5. #35
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Gott att du är tillbaks.
    Med tanken på att det finns ett fåtal här på forumet som hjälpt mig under åren var av du är en av dessa.
    Vist har man fått en och annan känga från en del här och då mest av de yngre gardet som är uppväxta på jolt cola och linux

    men ni skall alla veta att då guldkortets tid varförbi och Patchade Sammy burkar tog vid då hade jag redan passerat en aktnings full ålder.
    Så alla är inte så unga här och skall där med visas lite respekt.

    Åter igen Gott att du är tillbaks Ibrahim...

  6. #36

    Cool

    Citat Ursprungligen postat av wizz Visa inlägg
    Gott att du är tillbaks.
    Med tanken på att det finns ett fåtal här på forumet som hjälpt mig under åren var av du är en av dessa.
    Vist har man fått en och annan känga från en del här och då mest av de yngre gardet som är uppväxta på jolt cola och linux

    men ni skall alla veta att då guldkortets tid varförbi och Patchade Sammy burkar tog vid då hade jag redan passerat en aktnings full ålder.
    Så alla är inte så unga här och skall där med visas lite respekt.

    Åter igen Gott att du är tillbaks Ibrahim...
    Those where the days... När man hämtade management keys hos kungen av billeberga och andra sidor... In med guldkorten i 3.5:an och brände så det stod härliga till...

    Innan guldkorten kom etsade vi egna pcb-kort med sockel för lösa pic 16F84 och brände eepromen innan de monterades i sockeln...
    En tjock grön pcb som nätt och jämt gick in i läsaren och ett eeprom som stack ut så att det inte gick att stänga luckan på mottagaren... :-) men det var hi-tech då...måste ha varit runt -93-94 nån gång. Minns att man satt och matade in ny nycklar i eepromet med fjärren innan man fick till AU.

  7. #37
    Seniormedlem wizzs avatar
    Reg.datum
    Aug 2007
    Inlägg
    178
    Tackad
    6 gånger
    Citat Ursprungligen postat av oso Visa inlägg
    Those where the days... När man hämtade management keys hos kungen av billeberga och andra sidor... In med guldkorten i 3.5:an och brände så det stod härliga till...

    Innan guldkorten kom etsade vi egna pcb-kort med sockel för lösa pic 16F84 och brände eepromen innan de monterades i sockeln...
    En tjock grön pcb som nätt och jämt gick in i läsaren och ett eeprom som stack ut så att det inte gick att stänga luckan på mottagaren... :-) men det var hi-tech då...måste ha varit runt -93-94 nån gång. Minns att man satt och matade in ny nycklar i eepromet med fjärren innan man fick till AU.

    Ja det var tider det då man fortfarande var ung!
    http://wwwc.aftonbladet.se/nyheter/0.../itbrott2.html
    http://www.billeberga.com/

  8. #38
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ibrahim, välkommen tillbaka. Försök undvika "sura" trådar eller där det förs en otrevlig ton. Det är ingen ide att bry sig, eller att ens läsa dem. Man måste filtrera bort detta själv om man kan. Sedan är det alltid bra försöka hålla (går inte ibland för mig men oftast), mer neutral ton när man skriver. Kan vara svårt ibland men det brukar funka.

  9. #39
    Forza Ibrahim :-)

  10. #40
    Citat Ursprungligen postat av wizz Visa inlägg

    Härliga minnen

    WB Ibrahim

Liknande ämnen

  1. Fel på forumet ?
    Av matkoh i forum Övrigt
    Svar: 9
    Senaste inlägg: 2013-10-29, 05:13
  2. Ny på forumet
    Av seadom i forum Canal Digital
    Svar: 1
    Senaste inlägg: 2004-12-28, 11:45
  3. Problem med forumet!
    Av admin i forum Övrigt
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-05-14, 09:13
  4. Forumet.
    Av admin i forum Övrigt
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 00:35

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss