Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 11 till 20 av 20

Ämne: Vu+Solo2, lång tid vid kanal byte

  1. #11
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av atomized Visa inlägg
    "inte så snabb" är nog svårt att påstå. Solo2 har en CPU som kan köra cirklar runt en DM600... Däremot kan det hända att det skiljer i känslighet på tunern. Jag har ingen Solo2 själv ännu så jag har inte kunnat jämföra. Men jag har en Vu+ Duo och jag tycker inte den skiljer i känslighet mot mina andra boxar Dm500 t.ex.

    Jag lutar väl fortfarande åt att det kan vara din DiseqC-switch som spökar. Det skulle vara intressant att se resultatet om du körde en kabel direkt från LNB till tunern på Solo2.

    När uppträder felet? Är det bara när du växlar från en Viasat-kanal till en CD-kanal eller tvärtom? Eller kan det uppträda även om du växlar mellan två CD-kanaler eller två Via-kanaler? När bilden en gång blivit OK är den då OK ända till du byter kanal nästa gång?
    Om du beskriver problemet lite utförligare så blir det lättare för någon att förstå vad som är fel.

    Flera stycken snälla människor som vill försöka hjälpa dig har bett dig beskriva hur din uppsättning ser ut och lite mer detaljer om felet. Du svarar inte på detta och hävdar envist bara att det är fel på din Vu+ Solo2. Det blir i stort sett omöjligt för någon att kunna hjälpa dig om du inte berättar mer.

    Jag personligen är övertygad om att Vu+ Solo2 är en bra box. Har du problem så beror det troligen på konfigurationen eller att något runt boxen, kablar switchar m.m. inte funkar som det skall. Det kan naturligtvis också vara så att du fått en box som är felaktig från fabrik men i så fall borde du ta kontakt med säljaren och reda ut om det är ett garantiärende.
    Tackar alla för hjälpen. Jag har beskrivit felet på det sätt som jag kan. Läste också på olika forum att flera har samma problem med VU+solo2 viasat kanaler.
    Ska försöka med att byta lnb, de är 10 år gamla.

  2. #12
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 014
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Tackar alla för hjälpen. Jag har beskrivit felet på det sätt som jag kan. Läste också på olika forum att flera har samma problem med VU+solo2 viasat kanaler.
    Ska försöka med att byta lnb, de är 10 år gamla.
    Jag har en Vu+ solo2 har inte några problem med viasat.
    Har du provat med sätta i kortet i original boxen och provat om kanalerna fungerar?
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger
    lnb är det nog inte fel på utan payservern
    har ett lnb som är 10 år och funkar med både med dreambox och vu+solo2
    så kolla upp dinna inställningar och optimera dina lnb så kmr det att funka

  4. #14
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Jag har beskrivit felet på det sätt som jag kan.
    Det är möjligt att du faktiskt har det. Men samtidigt undviker du konsekvent att svara på de frågor som ställs till dig av personer som försöker hjälpa dig. Varför det???

    Jag frågade t.ex.:
    "När uppträder felet? Är det bara när du växlar från en Viasat-kanal till en CD-kanal eller tvärtom? Eller kan det uppträda även om du växlar mellan två CD-kanaler eller två Via-kanaler? När bilden en gång blivit OK är den då OK ända till du byter kanal nästa gång?"

    Men du valde att inte svara på dessa frågor liksom du inte svarat på några andra frågor heller. Genom att åtminstone svara på de frågor du får så ökar du chanserna för att kunna få hjälp väldigt mycket. Vi är inte tankeläsare eller fjärrskådare som kan se och veta vad som händer hos dig utan att du berättar det...
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  5. #15
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Jag har beskrivit felet på det sätt som jag kan.
    Sjukt svar. Jag beundrar ditt tålamod atomized.

  6. #16
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Tackar alla för hjälpen. Jag har beskrivit felet på det sätt som jag kan. Läste också på olika forum att flera har samma problem med VU+solo2 viasat kanaler.
    Ska försöka med att byta lnb, de är 10 år gamla.
    beskrivit felet på det sätt du kan?
    betyder det att du inte har abonnemang hos viasat/canaldigital utan betalar till "nån snubbe"?
    säg det då isf, för jag tror ingen här vill agera support för nån slemmig payserver!

  7. #17
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Sjukt svar. Jag beundrar ditt tålamod atomized.
    ja, man skulle kunna tro att atomized jobbar som dagisfröken, med det tålamodet!!

  8. #18
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Problemet är nu löst, monterade ny DiSEqC och bytte image till Openpli. Allt fungerar perfekt.
    Jag har abonnemang hos viasat.
    Tack atomized.
    Senast redigerad av edo34 den 2014-02-02 klockan 20:04.

  9. #19
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Sep 2010
    Inlägg
    299
    Tackad
    16 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Problemet är nu löst, monterade ny DiSEqC och bytte image till Openpli. Allt fungerar perfekt.
    Men nu kan jag också förstå varför Ibrahim lämnade forumet comhit. Kanske p.g.a såna som jajko (äggig) . Jag har abonnemang hos viasat.
    Tack atomized.
    med tanke på dina undvikande svar, tycker jag min fråga är adekvat...
    det är ju du som har problem, då är väl det minsta man kan begära att du svarar på frågorna för att försöka ringa in felet, eller hur?
    det är nog också så att många kunniga gubbar försvinner härifrån, för att dom ledsnat på att leka "100 frågor" om och om igen...

  10. #20
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Problemet är nu löst, monterade ny DiSEqC och bytte image till Openpli. Allt fungerar perfekt.
    Men nu kan jag också förstå varför Ibrahim lämnade forumet comhit. Kanske p.g.a såna som jajko (äggig) . Jag har abonnemang hos viasat.
    Tack atomized.
    Kul att du fick igång det för jag vet att Vu+ Solo2 i grunden är en bra box!
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. ''Tuning failed'' vid byte av kanal
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2016-04-12, 19:50
  2. Tappar bild vid kanal byte
    Av FCIK i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-10-19, 10:31
  3. Tar lång tid när man byter kanal!
    Av bejan51 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 15:42
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 20:37
  5. comhem svart ruta efter kanal byte
    Av catlak i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 17:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss