Sidan 1 av 2 12 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 20

Ämne: Vu+Solo2, lång tid vid kanal byte

  1. #1
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger

    Vu+Solo2, lång tid vid kanal byte

    Hej

    Har en Vu+solo2. Problemet är att det tar lång tid mellanbyte av visa kanaller. Ibland tar det flera minuter innan bilden kommer.Problemet är också att bilden fryser. Kör Black hole, mgcamd 1,35 och B är inställd på 06.

  2. #2
    Seniormedlem MrPotatoHeads avatar
    Reg.datum
    Jul 2013
    Inlägg
    372
    Tackad
    51 gånger
    Med dina config-filer (server+klient) och information om din uppställning är det nog lättare att hjälpa dig.

  3. #3
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Kolla också kvaliteten på signalen. Om du har några biterrors (BER) så kan det orsaka liknande problem. BER ska vara 0, allt annat är fel.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  4. #4
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Hade en DM 600 som fungerade perfekt på samma Lnb inställningar.
    SNR 94%
    AGC 91%
    Ber 0

  5. #5
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Citat Ursprungligen postat av MrPotatoHead Visa inlägg
    Med dina config-filer (server+klient) och information om din uppställning är det nog lättare att hjälpa dig.
    Var hittar jag det ?

  6. #6
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Jun 2009
    Inlägg
    490
    Tackad
    57 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Var hittar jag det ?
    Du hittar dem precis där du lagt dem. det är olika ställen för olika programvara. Om du har kortet i en kortläsare till en dator eller i en box.

    Var har du kortet? Vilken server-programvara använder du?

    Hur har du konfigurerat server respektive klient/er?
    DM800HDse Klon, DM500HD, Wievsonic Vot120

  7. #7
    Färsking
    Reg.datum
    Jan 2014
    Inlägg
    23
    Tackad
    2 gånger
    Gäller det alla kanaler via samma lnb?
    Kanske inställningen att switchen växlar på samma sat.

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Jul 2003
    Inlägg
    134
    Tackad
    5 gånger
    överbelastat Payserver?!!

  9. #9
    Medlem edo34s avatar
    Reg.datum
    Feb 2008
    Inlägg
    31
    Tackad
    3 gånger
    Det var aldrig nån problem med min Dreambox 600. Problemet på Vu+ är bara med visa kanaler. Det ser ut att Vu+solo2 är inte så snabb och har svagare tuner än DM.

  10. #10
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av edo34 Visa inlägg
    Det var aldrig nån problem med min Dreambox 600. Problemet på Vu+ är bara med visa kanaler. Det ser ut att Vu+solo2 är inte så snabb och har svagare tuner än DM.
    "inte så snabb" är nog svårt att påstå. Solo2 har en CPU som kan köra cirklar runt en DM600... Däremot kan det hända att det skiljer i känslighet på tunern. Jag har ingen Solo2 själv ännu så jag har inte kunnat jämföra. Men jag har en Vu+ Duo och jag tycker inte den skiljer i känslighet mot mina andra boxar Dm500 t.ex.

    Jag lutar väl fortfarande åt att det kan vara din DiseqC-switch som spökar. Det skulle vara intressant att se resultatet om du körde en kabel direkt från LNB till tunern på Solo2.

    När uppträder felet? Är det bara när du växlar från en Viasat-kanal till en CD-kanal eller tvärtom? Eller kan det uppträda även om du växlar mellan två CD-kanaler eller två Via-kanaler? När bilden en gång blivit OK är den då OK ända till du byter kanal nästa gång?
    Om du beskriver problemet lite utförligare så blir det lättare för någon att förstå vad som är fel.

    Flera stycken snälla människor som vill försöka hjälpa dig har bett dig beskriva hur din uppsättning ser ut och lite mer detaljer om felet. Du svarar inte på detta och hävdar envist bara att det är fel på din Vu+ Solo2. Det blir i stort sett omöjligt för någon att kunna hjälpa dig om du inte berättar mer.

    Jag personligen är övertygad om att Vu+ Solo2 är en bra box. Har du problem så beror det troligen på konfigurationen eller att något runt boxen, kablar switchar m.m. inte funkar som det skall. Det kan naturligtvis också vara så att du fått en box som är felaktig från fabrik men i så fall borde du ta kontakt med säljaren och reda ut om det är ett garantiärende.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


Liknande ämnen

  1. ''Tuning failed'' vid byte av kanal
    Av Alucard i forum Dreambox
    Svar: 48
    Senaste inlägg: 2016-04-12, 19:50
  2. Tappar bild vid kanal byte
    Av FCIK i forum Vu+
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-10-19, 10:31
  3. Tar lång tid när man byter kanal!
    Av bejan51 i forum Dreambox
    Svar: 10
    Senaste inlägg: 2013-04-05, 15:42
  4. Svar: 5
    Senaste inlägg: 2010-11-28, 20:37
  5. comhem svart ruta efter kanal byte
    Av catlak i forum Com Hem
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2010-02-27, 17:27

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss