Resultat 1 till 3 av 3

Ämne: boota från flash

  1. #1

    boota från flash

    Jag har haft problem med att det interna minnet på DM7025+ snabbt blir fullt (dvs inte särskilt många plugins kan installeras) och har försökt installera ett flashminne som den skall boota ifrån och som jag kan lagra på. Kör OpenPli men lyckas jag inte trots att jag följer deras rutin som ligger på:

    http://openpli.org/wiki/DM7025cfboot

    Jag har testat att köra scriptet från telnet också som anges och den startar men blir aldrig klar (har väntat upp till 2 hr) och den bootar inte från kortet när jag startar om.

    Någon som har något bra tips?

  2. #2
    Donator matkohs avatar
    Reg.datum
    May 2005
    Inlägg
    7 061
    Tackad
    310 gånger
    Hmmmm.

    Hur har du formaterat kortet ? Bör vara ext3 på den (inte FAT32).
    VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
    Linux rules!

    VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero

  3. #3
    Ja, det ska vara ext3 men jag har formaterat via boxen. Kommer inte ihåg exakt hur det såg ut men jag har för mig att det blir ext3 per automatik. Har läst någonstans att man kanske kan få problem med stora kort och jag hade ett 8GB-kort över som jag satt in. Kan det vara det?

    Boxen hittar ju det formaterade kortet och jag ser det ju via tex Filezilla och vissa filer verkar ha kopierats dit men jag vet inte om alla nödvändiga finns där...och den botar inte från det. Det är säkert i alla fall.

Liknande ämnen

  1. dm500hd vill inte boota i image läge
    Av CGoldwin i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2013-11-02, 15:00
  2. DM500HD vägrar boota
    Av herrfru i forum Dreambox
    Svar: 13
    Senaste inlägg: 2012-12-19, 07:25
  3. [LÖST] Boota 7020hd
    Av turbo_larsson i forum Dreambox
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2012-10-27, 14:18
  4. DM800HD kan inte boota längre
    Av danielpeck i forum Dreambox
    Svar: 12
    Senaste inlägg: 2012-06-18, 14:35
  5. Svar: 0
    Senaste inlägg: 2011-04-13, 21:26

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss