Sidan 2 av 6 FörstaFörsta 1234 ... SistaSista
Resultat 11 till 20 av 51

Ämne: Kommer ni ihåg denna sida ?

  1. #11
    Seniormedlem Ibrahims avatar
    Reg.datum
    May 2011
    Inlägg
    1 898
    Tackad
    206 gånger
    Det fanns en annan sida som hette www.stopstop.info tror jag den var också bra

  2. #12
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Ibrahim Visa inlägg
    Det fanns en annan sida som hette www.stopstop.info tror jag den var också bra
    Jo det stämmer här kan du se hur sidan såg ut http://web.archive.org/web/200301240...fo/index2.html
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  3. #13
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Oct 2011
    Inlägg
    195
    Tackad
    3 gånger
    Kul när det vart myrornas krig kl 12, då dom "kodade" om

  4. #14
    ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Inlägg
    1 004
    Tackad
    77 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Jo det var tider det.
    Tyvärr upptäckte jag för nått år sen att min far hade slängt min gamla d2mac-mottagare samt videocrypt dekoder som hade legat oanvända på föräldrarnas vid i 10 år. Synd för de hade passat tillsammans med mitt första modem och min Amiga på min vind nu när jag har eget hus.

    Det finns förövrigt inga analoga signaler alls kvar från rymden numera va?
    I April 2012 så släcktes dom sista analoga sändningarna på Astra 19°E.
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-01-31 klockan 16:42.
    Apple TV 4K, Humax BXR-HD+ 2 SE, Sagemcom RT-90

  5. #15
    Medlem Nightrides avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    11 gånger
    Citat Ursprungligen postat av JOHAN63 Visa inlägg
    Alla vi som varit med från början kommer mycket väl ihåg denna sida.
    http://web.archive.org/web/199902080...illeberga.com/
    Undrar hur det gick för Kungen i Billeberga, om jag kommer ihåg rätt så var väl Filmnet och Viaspratt ute efter honom..
    DM800HDse OpenPli 3.0
    incertum est converti ad certitudinem
    ovisshet är till för att övergå till visshet

  6. #16
    ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Inlägg
    9 231
    Tackad
    1 084 gånger
    Citat Ursprungligen postat av Nightride Visa inlägg
    Undrar hur det gick för Kungen i Billeberga, om jag kommer ihåg rätt så var väl Filmnet och Viaspratt ute efter honom..
    Hans sida finns kvar och där kan man läsa om domen. Han dömdes att betala 97.000:- för STOP:s rättegångskostnader och hotades med ett mycket större belopp ifall han fortsatte att lägga ut koder...

    http://billeberga.com/
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!


  7. #17
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Ååååhhhh, NOSTALGi är grejer det. Minns när man var mindre hur exotiskt det var med "filmnet", eller TV1000. Då fanns det ju bara typ en eller två filmkanaler och dessa kostade 250-350kr i månaden. Alltså för en enda kanal. Jag minns så väl den hederliga parabolen vi hade, fet 2meters fiberglas, för mottagning av analoga kanaler från astra satelliterna, sky one och andra tuffa kanaler. På den tiden var alla kanaler analoga, enkelt att titta gratis var det också.

    Teleclub, Premiere, Sky, Filmnet, TV 1000 Trailer ca.1993
    http://www.youtube.com/watch?v=oC6awJ4u5vg

    Oj vad nostalgisk jag blev, sky one, tv1000, filmnet, sky movies.

    Ja just det "screen sport" TV-kanalen hade jag helt glömt bort.

    LOL, minns ni "tusen och en natt" med "Ylva Maria Thompson", det råkade man ju titta på till och från.
    LOL, eller "Playboy Late Night" på filmnet, haha, nästan så dessa grejer idag är komiska faktiskt.

    Alltså tittat på kanaler via parabol sedan 1984 vilket är sjukt länge sedan.

    Sky Movies minns jag mycket väl, man kunde se filmer där som inte ens hade gått på bio här, dom visade så många bra filmer också, inte som numera när det pumpas ut tonvis med filmer, de flesta är faktiskt dåliga, det var annorlunda då.

    Idag är det iofs inte samma sak med parabol, det tråkiga är att allt bra eller kul är krypterat, plus nästan allt har börjat bli som t.ex. google, facebook osv, finns inte mycket individuellt kvar. Allt blir liksom någon slags mainstream tugg. Det enda vi har kvar som är individuellt och unikt är "old school" saker som forum, irc, usenet och sådant som de flesta vanligt folk inte använder sig av. Det var iofs på den tiden mycket större, idag är vi stackare här "minoritet".

    Snyft. Oj blev lite OT kanske och min lite egen nostalgi !

  8. #18
    Medlem Nightrides avatar
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    78
    Tackad
    11 gånger
    Ja, och RTL som sände "Tutti Frutti".

    För att inte tala om första säsongen med Fångarna på fortet 1990, med Eric Blix som programledare och Sven Wollter som Fader fourah, sänt över satellit från Tele X 5 grader öst, man behövde en 120cm parabol här i Göteborg för att få in det ordentligt...
    ..och så var det ju Sky Channel, med barnprogram som Teenage Mutant Super Ninja Turtles.. ;-)
    ASTRA paketen kom, först var det PAL, något år senare kom "den framtidssäkra D2Mac tekniken" som det så vackert hette. ;-)
    DM800HDse OpenPli 3.0
    incertum est converti ad certitudinem
    ovisshet är till för att övergå till visshet

  9. #19
    Seniormedlem DennisOlofs avatar
    Reg.datum
    Jul 2006
    Ort
    Stockholm
    Inlägg
    2 556
    Tackad
    53 gånger
    Nightride, OMG, just det "tutti frutti" vilken flashback jag fick. Och när fångarna på fortet började sändas, det minns jag. Nu kom jag också att tänka på TV3 och Efterlyst där "hasse aro" var programledare, men roligast var ju "brynolf Wendt" han som var som en pastor som skulle tala "rim och reson" mot alla farliga brottslingar där uteosv.

    Efterlyst från 1997
    http://www.youtube.com/watch?v=0zjwKTM-M_E

    Man O Man 1996
    http://www.youtube.com/watch?v=A67d2ANhmiY

    Tutti Frutti 1994
    http://www.youtube.com/watch?v=A67d2ANhmiY

    Jo, Sky Channel med "fun factory" osv, det var ju otroligt grymma barnprogram på den tiden man fick in via satellit, det som sändes i Sverige då via marknätet, som hade tre kanaler tror jag, var ju ett skämt. TV4 började ju först sända 1992, tror det folk mest kommer ihåg från TV4'as tidiga dagar, kult eller klassikern "kvinnofängelset" som sändes nattetid.

    Fick sådana otroliga nostalgi flashbacks, måste kolla på avsnitten som jag har någon stans, typ TV3 firar 20år eller hur det nu var, som dom sände för ett bra tag sedan. Det här påminner mig tillslut om hur kontroversiellt TV var på den tiden, sånt här kan man ju inte sända idag, skulle bli ett "attans" liv, har sett klipp från pratshower från SVT när det var svart vit TV, dom satt ju och rökte och drack tv. TV innan 2000 slog in var mycket mera SOFT (layed back) än vad det är idag.

    Till sist.

    Sky Channel, Fun Factory. Här såg jag alla mina barnprogram.
    http://www.youtube.com/watch?v=ymiJunWCUbM
    http://www.youtube.com/watch?v=iSPe-MCabd4

    Nä nu blev det nog nästan på tok för mycket OT från min sidan. Förresten, när kom D2MAC och hur länge varade det, någon som har lite koll på tidsperspektivet. Viaccess användas ganska länge innan dom tillslut gick över till Videoguard (NDS). Jag minns när folk höll på och tillverkade kort för att titta gratis och allt det där, ständig jakt på koder osv. Uj det var tider det, precis som med BBS osv.

    Nä, 2000-2010 och framåt har inte varit något vidare, allt har blivit mainstream, även på satellit fronten, eller kortdelningsfronten. Bara en tidsfråga innan hela skiten är IPTV, förutom det som sänds via marknätet och satellit, om ens marknätet blir kvar tillslut, skulle inte förvåna mig om det bara blir typ ett basutbud kvar och resten domineras av trådlöst 4G, alternativt ett litet grundutbud och resten av kanalerna HDTV. Eller till och med 4K fast det lär ju bli få kanaler eftersom utrymmet i etern är begränsat jämfört med satellit.

    Nåja, slut på nostalgin för idag.

  10. #20
    Färsking
    Reg.datum
    Oct 2016
    Inlägg
    1
    Tackad
    1 gånger
    Trillade in på detta forumet av en slump och blev också lite nostalgisk...
    Visst var det kul på "den gamla goda tiden" cardsharing finns ju fortfarande men det är liksom inte samma sak, då har man inte det i egna händer på nåt vis.
    Rev faktiskt ner dom sista parabolerna i våras och har inte ens en vanlig TV-antenn kvar, kör allt över fiber nu med Sappa (och betalar för mig -trist nog:-)-
    Min hemsida finns ju mycket riktigt kvar men lever en borttynande tillvaro, det var trevligare när man hade 300 000 hits i månaden:-)
    Har kvar alla gamla källkoder till Nordic också och gud vet varför men har liksom lite svårt att släpppa dom...
    Man börjar ju bli till åren också, fyller snart 61 och var väl en 40 när jag började intressera mig för TV-kort och kryptografi men det var absolut dom bästa åren i mitt liv trots att det fick ett abrupt slut.
    Jag har aldrig vare sig förr eller senare träffat så många intressanta personer som under den tiden, både i Sverige och i resten av Nordeuropa, har kvar några av dom som nära vänner.
    Nåja, den som lever får se vad framtiden har att erbjuda...

    Med vänlig hälsning Kungen i Billeberga

Liknande ämnen

  1. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2014-02-06, 22:12
  2. var har denna sida tagit vägen?
    Av maur i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 03:29
  3. Hur säker är denna sida??
    Av jonas1983 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 13:49
  4. [LÖST] ch2001 kan denna sida hjälpa dig?
    Av Badboy i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 17:28
  5. Denna sida nåt att ha???
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-14, 01:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss