Sidan 4 av 6 FörstaFörsta ... 23456 SistaSista
Resultat 31 till 40 av 51

Ämne: Kommer ni ihåg denna sida ?

  1. #31
    Medlem
    Reg.datum
    Mar 2004
    Inlägg
    58
    Tackad
    13 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Ingen som var med under UCS2000 tiden också och bruteforcea nycklar?
    Ja...det var många datorer som sökte då ;-)
    Vu+ Ultimo 4K , 2* VU+ Solo2 , Formuler Z10 Pro Max, Formuler Z11 Pro Max

  2. #32
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Ingen som var med under UCS2000 tiden också och bruteforcea nycklar?
    Det var väl nästan 10 år senare? UCS2000 var ju runt 2002 eller så, dvs när generation2 av de digitala kodningssystemen började slå igenom (viaccess2, seca2, irdeto2 mfl), version1 av dessa systemen knäcktes otroligt snabbt (i viasats fall var deras digitala viaccess knäckt redan innan de hunnit släcka ner sina gamla d2mac/eurocrypt sändningar). Vad jag kommer ihåg blev det väl inget av detta projektet? korten var väl tillräckligt säkra? istället blev cardsharing tv bolagens nya huvudbry. För min egen del så var detta en tid då jag hade andra intressen, flytta hemifrån (därmed ingen parabol), högskola mm. så jag kan ha missat nått där iofs.

  3. #33
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Kommer ihåg när man installera det dolt på alla datorer i skolan på den tiden. Dom stängdes ju aldrig av och även om det var rätt dålig cpu i dom så stod dom ju ändå där och puttra dygnet runt
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  4. #34
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Det var väl nästan 10 år senare? UCS2000 var ju runt 2002 eller så, dvs när generation2 av de digitala kodningssystemen började slå igenom (viaccess2, seca2, irdeto2 mfl), version1 av dessa systemen knäcktes otroligt snabbt (i viasats fall var deras digitala viaccess knäckt redan innan de hunnit släcka ner sina gamla d2mac/eurocrypt sändningar). Vad jag kommer ihåg blev det väl inget av detta projektet? korten var väl tillräckligt säkra? istället blev cardsharing tv bolagens nya huvudbry. För min egen del så var detta en tid då jag hade andra intressen, flytta hemifrån (därmed ingen parabol), högskola mm. så jag kan ha missat nått där iofs.
    Jo absolut, dom försökte sig på nyare kort innan det lades ner helt. Dock innan dess så fick man fram massvis med 08 nycklar för viasat som man glatt slängde på ett guldkort och sen var det öppet med au och allt
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  5. #35
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    https://www.satellites.co.uk/forums/...age-is-back.6/ Japp runt 2002, jag mindes rätt

    Men fortfarande, är här ingen annan som hade videocrypt dekoder från sky ca år 93-2000?

  6. #36
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Jo absolut, dom försökte sig på nyare kort innan det lades ner helt. Dock innan dess så fick man fram massvis med 08 nycklar för viasat som man glatt slängde på ett guldkort och sen var det öppet med au och allt
    Jo men det var fortfarande viaccess ver1.
    Men sen bytte viasat till Videoguard från NDS... ett helt oknäckbart system!!, samma som sky digital använde, från samma tillverkare som gjort analoga Videocrypt åt sky. Men det var nog ett rätt smärtsamt byte för dom för de simulcastade i båda systemen ett par år. (och släckte kanal efter kanal i gamla viaccess, tillslut var bara tv3 kvar)
    Boxer bytte till viaccess2 vilket var ett logiskt byte då det var ny version av samma system.
    Comhem bytte till conax som var samma system som Canal digital använt i norden sen övergången från d2mac till digitaltv. (Canal digital i övriga europa använde seca). Conax ansågs som oknäckbart

  7. #37
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Ingen som var med under UCS2000 tiden också och bruteforcea nycklar?
    Jo då, Jag och en annan tjomme drev ett av de större bruteforc-teamen (TSB-Search Team) redan innan det, men blev för mycket jobb tillslut och vi överlät allt till just UCS2000.
    Som tog över och automatiserade större delen av jobbet som vi gjort manuellt innan.
    Good old times

    Kanske int ska skylta med för mycket i dessa tider, men tänker det är nog preskriberat vid detta laget?! :-D
    Senast redigerad av Minime den 2018-02-21 klockan 10:50.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

  8. #38
    ComHit Crew deass avatar
    Reg.datum
    Mar 2003
    Inlägg
    5 749
    Tackad
    88 gånger
    Citat Ursprungligen postat av jippe Visa inlägg
    Jo men det var fortfarande viaccess ver1.
    Men sen bytte viasat till Videoguard från NDS... ett helt oknäckbart system!!, samma som sky digital använde, från samma tillverkare som gjort analoga Videocrypt åt sky. Men det var nog ett rätt smärtsamt byte för dom för de simulcastade i båda systemen ett par år. (och släckte kanal efter kanal i gamla viaccess, tillslut var bara tv3 kvar)
    Boxer bytte till viaccess2 vilket var ett logiskt byte då det var ny version av samma system.
    Comhem bytte till conax som var samma system som Canal digital använt i norden sen övergången från d2mac till digitaltv. (Canal digital i övriga europa använde seca). Conax ansågs som oknäckbart
    Ja dom försökte sig väl på viaccess2 vill jag minnas utan framgång sen försvann allt. Hade någon lyckats med kort idag hade det varit guldgruva för personen i fråga. Som gamla tiden när M2 korten kom och Keycard både höll i dist av korten och koderna. Jävla vad dom inkassera pengar!
    Alla frågor/problem som ni har angående servern kan ni ställa till mig via pm. Övriga frågor ska ställas i forumet under respektive avdelning.

  9. #39
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2010
    Inlägg
    526
    Tackad
    37 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Ja dom försökte sig väl på viaccess2 vill jag minnas utan framgång sen försvann allt. Hade någon lyckats med kort idag hade det varit guldgruva för personen i fråga. Som gamla tiden när M2 korten kom och Keycard både höll i dist av korten och koderna. Jävla vad dom inkassera pengar!
    Hmm http://www.keycard.dk finns inte längre, för det var väl dom du menade? Vet inte hur lagstiftningen såg ut i Danmark då, men i Sverige blev det väl olagligt att sälja piratkort typ 97 eller 98 nångång?
    samt olagligt att använda annat än programägarens godkännande (olagliggör alltså ful-streaming, ful-iptv, cardsharing, användande av piratkort samt användande av orginalkort i annan box än av programägaren godkänd) 1 Aug 2014.

  10. #40
    ComHit Crew Minimes avatar
    Reg.datum
    Jul 2007
    Inlägg
    2 267
    Tackad
    247 gånger
    Citat Ursprungligen postat av deas Visa inlägg
    Ja dom försökte sig väl på viaccess2 vill jag minnas utan framgång sen försvann allt. Hade någon lyckats med kort idag hade det varit guldgruva för personen i fråga. Som gamla tiden när M2 korten kom och Keycard både höll i dist av korten och koderna. Jävla vad dom inkassera pengar!
    Det gjorde vi, men insåg rätt snabbt att det inte var lönt och sannolikheten att "Finna" något var näst in till minimal.
    Lika så var det på tal om att att söka på Conax om jag inte minns fel. Men lika så skulle det ta för lång tid att söka igenom och sannolikheten att "Finna" något där med minimal.
    Det blev kört några "Sök områden" men utan större framgång.
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - OSCam Build 10611 - Omnikey 3121
    Asus EeeBox Slackware 64 15.0 - Kodi 20.2
    Raspberry Pi 4 Slackware Arm 15.0 - Kodi 20.2
    Miraclebox Premium Twin HD - Openvix 5.2.040 - OSCam r11532 - (Neotion CI+ CA-modul)
    Sharp Aquos 40" LED-TV LC-40LE600S

Liknande ämnen

  1. Svar: 41
    Senaste inlägg: 2014-02-06, 22:12
  2. var har denna sida tagit vägen?
    Av maur i forum Övrigt
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2013-03-28, 03:29
  3. Hur säker är denna sida??
    Av jonas1983 i forum Övrigt
    Svar: 6
    Senaste inlägg: 2005-02-08, 13:49
  4. [LÖST] ch2001 kan denna sida hjälpa dig?
    Av Badboy i forum Com Hem
    Svar: 3
    Senaste inlägg: 2004-02-17, 17:28
  5. Denna sida nåt att ha???
    Av trollhattan i forum Övrigt
    Svar: 7
    Senaste inlägg: 2004-01-14, 01:23

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss