Hmmmm.
@micklarn Det är fel att homeplug inte funkar över olika faser, då de använder nollan dom gemensam nämnare. Jag streamar själv mellan olika faser. Iofs kan det skilja på fabrikat av HP.
Hmmmm.
@micklarn Det är fel att homeplug inte funkar över olika faser, då de använder nollan dom gemensam nämnare. Jag streamar själv mellan olika faser. Iofs kan det skilja på fabrikat av HP.
VVSMF (VågaVägraSmåMjukaFönster)
Linux rules!
VU+ Solo 4K, VU+ Solo2, 2* VU+ Solo Se, 4* VU+ Zero
Jag kör Netgears HomePlug till min gamla DM600. Den har lysdiodsindikering på hastigheten, röd-gul-grön. Den klarar i nödfall gult ljus. Det funkar bra för kommunikationen med Oscamservern men inte så mycket mer.
Vår vän Kjell har följande info och det lär gå fortare med samma fas: http://www.kjell.com/fraga-kjell/hur...bundet-natverk
Vilken version på 655:an har du och vilken ip- range kör du? Du skulle kunna få min setup från min 655.
Edit: ser att du har annan ip-range än jag, ändra till 192.168.0.1 i routern så funkar min backup, bara att ändra till rätt ssid och nyckel.
Senast redigerad av Muggesand den 2014-02-01 klockan 17:15.
Det man inte vet, har man ingen aning om!
Routern kan typ ha default inställningar och sedan ser man till att APn bara är en ap. Det är nog enklast så.