Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 11 till 20 av 33

Ämne: Dreambox/miraclebox viasat hd

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Jag kan inte hjälpa dig med Miracle-boxen eftersom jag aldrig ens sett en sådan.

Om ditt andra problem är att Viasat HD-kanaler inte fungerar så kan jag tyvärr inte hjälpa dig med det heller eftersom det som sagt inte finns någon känd metod för det. Och då menar jag att det är okänt för mig också.
    Det finns några trådar i forumet där Viasat HD diskuteras men det kommer aldrig fram någon bit av konkret information. Vad jag förstått av den knapphändiga information som finns så kan det fungera om man lyckas extrahera vissa nycklar från en viss mjukvaruversion på en viss typ av gammal box. Även om man lyckas få tag i en sådan box så är proceduren såpass komplicerad att en "normal" användare knappast klarar av det.

Så att den server du säger dig ha hemma skulle klara av att dela ut Viasat HD med ett nytt Viasat-kort som du har satt in i den låter lite otroligt i mina öron.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Att den delar ut kortet råder det inga tvivel om, då jag som sagt kan se vissa av viasats hd kanaler, men inte motor.
    Jag kan som sagt se motor hd på miracleboxen, men den fryser.
    Om jag har ett "nytt" kort vet jag inget om, hur han lyckats? ingen aning.
    Jag har läst de flesta trådarna/ämnena om just viasat och förstår att det är oerhört komplicerat. Därför vill jag inte röra servern alls.

Det skulle ju kunna vara så enkelt att jag kan göra en ny kanalsökning på dreamboxen. Kan ju vara det......hade problem att hitta den manuellt...
    och kanske se vad det är för version på miracleboxen (mgcamd)....

Nåja, jag ser denna tråden som "död", då det verkar som att problemet är alltför komplext, och att jag inte har kunskap att ge den information ni behöver.

Jag kommer dock att lägga ett svar till mig själv här, om jag hittar lösningen, då det skulle kunna hjälpa andra som är och gräver i detta område...

Tack ändå, för att ni tog er tid att läsa och tänka kring mitt problem.

/joakim

ComHit Crew atomizeds avatar
    Reg.datum
    Feb 2004
    Tackad
    1 084 gånger
    Om du kollar på http://www.lyngsat.com/packages/viasat.html så ser man att Viasat Motor HD ligger på 11305V. Du skulle kunna prova att göra en manuell kanalsökning på den frekvensen. Å andra sidan är det samma frekvens som t.ex. Kanal 5 HD ligger på. Så har du Kanal 5 HD så borde du ha även Viasat Motor HD.

Finns Viasat Motor HD med i kanallistan? I så fall är det ett avkodningsproblem och har med behörigheterna på ditt kort att göra. Finns den inte med i kanallistan kan det vara värt att prova att göra en manuell kanalsökning.
    Har du frågor om hur man gör, ställ dem i forumet! Skicka inte PM till mig!
    Använd SÖK i forumet. LÄS Guider och Wikis. Testa!!

Jag sökte den manuellt i dreamboxen och fann den ihopa med bla kanal 5 hd.
    Enligt boxen har jag bra signal, på den men ingen bild.
    Och det är ju detta som är så frustrerande, jag får ju kanonbild på viasatmotorhd på miracleboxen, men ingen alls på dreamboxen. Dock fryser den på miracleboxen.
    Det är därför jag menar att det ligger som ett problem i boxarna, inte i servern.....

Kan ju även vara något sånt här.
    http://miracleforum.net/index.php?/t...A5-m6-plus-hd/
    Dock ingen hjälp med dreamboxen....
    Senast redigerad av joakim79a den 2014-02-01 klockan 11:27.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    81 gånger
    Hej Joakim. Vilken cam använder du ? Du kan inte använda en adress till servern på två olka boxar samtidigt utan du måste göra en separat adress till både miracleboxen och dreamboxen.
    Senast redigerad av joakim95 den 2014-02-01 klockan 11:43.
    Carpe Diem

mgcamd, jag kör en box åt gången till att börja med. Dvs inga krockar.

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    81 gånger
    Jag tycker att det är konstigt att du har lyckats få vissa av viasats hd kanaler att fungera dom ska bara fungera i viasats originalboxar.
    Kan du ladda upp en bild som bevis ?
    Carpe Diem

ska försöka fixa det

WP_20140201_001.jpgWP_20140201_002.jpg
    ursäkta kvaliteten, men en hand där min sambo vilar efter en jobbnatt. dreamboxen. Fryste sedan, men släppte igen. dock ingen motor hd fortfarande....
    viasat fotboll hd sverige....

ComHit Crew
    Reg.datum
    Mar 2012
    Tackad
    81 gånger
    Citat Ursprungligen postat av joakim79a Visa inlägg
    WP_20140201_001.jpgWP_20140201_002.jpg
    ursäkta kvaliteten, men en hand där min sambo vilar efter en jobbnatt. dreamboxen. Fryste sedan, men släppte igen. dock ingen motor hd fortfarande....
    viasat fotboll hd sverige....
    Om du tittar på bild nr 2 längst upp så ser du några bokstäver efter den sista bokstäverna ND så ska det stå vad boxen ansluter sig till för att koda av bilden.
    Kan du göra en ny bild så jag kan se vad boxen ansluter sig mot ?
    Carpe Diem

Liknande ämnen

1. Dreambox eller Miraclebox
    Av nixxz i forum Dreambox
    Svar: 41
    Senaste inlägg: 2013-09-04, 18:29
  2. viasat i dreambox
    Av majjtin i forum Viasat
    Svar: 18
    Senaste inlägg: 2013-05-01, 12:03
  3. Dreambox 8000 vs Miraclebox 9 S?
    Av Hary_ i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-09-04, 09:24
  4. Dreambox vs Miraclebox
    Av nauleem i forum Dreambox
    Svar: 16
    Senaste inlägg: 2012-08-01, 21:21
  5. Dreambox v.s Miraclebox
    Av niwi i forum Fortis/Miraclebox/Octagon/Wavefield
    Svar: 5
    Senaste inlägg: 2011-12-15, 16:36

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss