Sidan 1 av 3 123 SistaSista
Resultat 1 till 10 av 25

Ämne: Noob som skall Flasha DM800HD se v2.

  1. #1

    Noob som skall Flasha Dreambox DM800HDSE PVR S2 Tuner with Security SIM A8P

    Hej!

    Har köpt en DM800HD se med A8P sim, har ok PC kunskaper men är helt grön på det här med Dreamboxar.
    Det finns en förinstallerad enmigma2 v3.2 på boxen men den verkar inte ha stöd för att installera pluginen: mgcamd - som jag behöver.
    Så jag funderar på att flasha boxen, men läst lite och verkar som folk haft problem när de gjort de och inte fått igång sina boxar igen?

    Jag tänkte höra hur man flashar och lägger in en ny image.
    Finns det någon vänlig person här som kan hjälpa mig.

    Här finns anvisningar från openpli.org, men jag har tex ingen knapp till vänster om display så redan på första stegen faller denna guide.

    http://openpli.org/docs/boxtype/dm80...800-or-dm8000/

    1. Download our latest image
    2. Shut down the Dreambox into deep standby (use the menu or flip the power switch)
    3. Connect the Dreambox and the PC to the network. You need a DHCP capable modem or server, or configure your PC to do so. If you’re unsure, simply try if step 6 succeeds. If you connect the Dreambox directly to a PC, just enable the “internet sharing” function on the PC which will enable its DHCP function.
    4. Press and hold the “down” button to the left of the display. While holding the down button, press the power button or flip the switch to start it.
    5. Wait for the text “* * * STOP * * *” to appear in the display. Then you can release the down button.
    6. On the display, an IP address appears, usually in the form “192.168.1.42″. Start a browser on your PC and go to this address, e.g. “http://192.168.1.42/”.
    7. You should get a web page for the Dreambox. At the bottom is a link that says “Upgrade firmware”, follow this link.
    8. Select the image .nfi file with the browse button, and press the “Flash” button. Also press the “reboot when finished” button, so that the box will restart once the update is ready.
    Senast redigerad av it98hahe den 2014-02-03 klockan 21:35.

  2. #2
    Seniormedlem
    Reg.datum
    Nov 2012
    Ort
    östergötland
    Inlägg
    1 762
    Tackad
    99 gånger

  3. #3
    Ok jag tror jag fattar alla stegen.

    Men vad menas med: configured bootloader?

  4. #4
    kan dom skrivit fel i guide? skall kanske vara DHCP server "or a" bootloader?

  5. #5
    Kanske skall tilägga att det är en CLONE

  6. #6
    blev osäker på om min är en V2 nu, har kollat specen på köpet där har den bara flash 64MiB, så fall kanske det inte är en V2?
    Dreambox DM800HDSE PVR S2 Tuner with Security SIM A8P built in wifi... står det där jag köpte den från kina site.

  7. #7
    Seniormedlem nicolitos avatar
    Reg.datum
    Nov 2006
    Inlägg
    763
    Tackad
    50 gånger
    Citat Ursprungligen postat av it98hahe Visa inlägg
    blev osäker på om min är en V2 nu, har kollat specen på köpet där har den bara flash 64MiB, så fall kanske det inte är en V2?
    Dreambox DM800HDSE PVR S2 Tuner with Security SIM A8P built in wifi... står det där jag köpte den från kina site.
    Kan du inte höra med den person du köpte boxen av hur man flashar? Om inte lägg in den senaste bootloadern och valfri image och sen sök efter den information som du kommer att behöva så du kan se ditt kort.
    Raspberry Pi /Smargo+ reader
    Oscam server
    MOVISTAR+ Premium Extra
    Canal Digital Familjepaketet
    Vu+ Duo2 och Vu+ Solo2
    Toroidal 90-30W-1W-13E-16E-19,2E-23,5E-28,5E
    [/h]

  8. #8
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Har du ingen knapp på framsida av boxen alls då? Alltså till höger om display(sett framifrån)? Det är ju den du ska hålla in som de nämner på steg 4.

    Din box är inte V2 så det är bara att ladda ner OpenPli 3.0 eller 4.0. Skillnaden mellan dessa versioner har diskuterats sönder i nästan varenda tråd så fråga inte. Kortfattat är det dock ingen skillnad utseendemässigt för dig som användare.


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2

  9. #9
    Hej!

    Ok tack! då vet jag att det inte är V2 jag har.. jag har en on/off knapp till höger om displayen.

    Skulle någon kunna bekräfta att jag kan installera Openpli ,den senaste versionen genom dessa anvisningar..
    http://openpli.org/docs/boxtype/dm80...800-or-dm8000/

    Och att Openpli har mgcamd bland de pluggins man kan hitta direkt via boxen så man slipper föra över med FTP och sånt som jag försökt mig på nu utan att lyckas.

    MVH Tack!

  10. #10
    Medlem
    Reg.datum
    Oct 2003
    Inlägg
    121
    Tackad
    8 gånger
    Då bekräftar jag att både anvisningar och att du kan ladda ner mgcamd från plugins menyn.


    Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Liknande ämnen

  1. [LÖST] Osäker på att flasha om Dm800hd Orginal
    Av joakim95 i forum Dreambox
    Svar: 26
    Senaste inlägg: 2012-04-23, 16:33
  2. Hur flasha dm800hd se ?
    Av OKAENRIQUE i forum Dreambox
    Svar: 0
    Senaste inlägg: 2012-02-25, 18:49
  3. Dm800hd.. kan ej flasha om ?
    Av PerP89 i forum Dreambox
    Svar: 11
    Senaste inlägg: 2011-11-25, 17:04
  4. Flasha dm800hd se utan sladd??
    Av sickswe i forum Dreambox
    Svar: 2
    Senaste inlägg: 2011-11-15, 22:34
  5. går inte att flasha min dreambox dm800hd
    Av neon_abk@hotmail.com i forum Dreambox
    Svar: 4
    Senaste inlägg: 2011-06-26, 22:58

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  
stöd oss
ComHit.net är en ideell sidan som drivs helt utan reklamintäkter, detta för att du som användare ska slippa all störande reklam och diskutera de saker du är intresserad av.
Skulle man däremot känna att man vill donera en slant för att hjälpa ComHit.net att bli bättre är ni välkomna att donera via länken nedan.

https://www.paypal.me/comhit/
Följ oss